Gå till innehåll

Hjälp med ozon Sander C200


niki68

Rekommenderade inlägg

  • 1 år senare...

Startade igår min Ozon Sander C200 (kör på kl:11.00) blå lampa lyser hela tiden på den.

Tunze redox controll visade 275 nu efter ca.15 timmar visar 263.

Vet någon hur lång tid det tar att få upp till 300 på den ?

Har ändrat att köra på kl:12.00 just nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Vad är lagom att köra Ozon utan redox kontrollen.

Sander C200 hur många timmar /dag och vilken kl: ska jag ha den på, just nu är testat på kl:09.00 kanske är för lite för min kar ca.1100 liter.

Kör UV mellan 18.00-10.00/varje dag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du planerar att köra mycket ozon in i skummaren kanske du skall köra den på natten när ingen är nära akvariet... Fast det kan ju vara att justera in mängden medans man är vaken... Ozon är giftigt, och känner du lukten av ozon så kör du för mycket (ie mer än din skummare kan hantera)....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du planerar att köra mycket ozon in i skummaren kanske du skall köra den på natten när ingen är nära akvariet... Fast det kan ju vara att justera in mängden medans man är vaken... Ozon är giftigt, och känner du lukten av ozon så kör du för mycket (ie mer än din skummare kan hantera)....

Nej jag kommer inte köra i skummare.Har en Eheim pump som körs i sumpen.

Jag ville bara köra dag tid när barnen är på dagis fråga är det ok 1-2 timmar /dag ska jag ha den på kl:11.00 eller är för mycket.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...