Gå till innehåll

Kallvattensträff på Sjöfartsmuseet Akvariet


Rekommenderade inlägg

Hej!

Vi har fått frågan om att anordna en träff för akvarister som håller på med eller är intresserade av kallvattensakvarier.

Därför tänkte vi föreslå ett datum för att se hur många som vill och kan komma. Första förslaget är söndagen den 17 juni kl 13:00.

Kaffe, mingel bakom kulisserna och kallvattenssnack står på schemat.

Hur låter det?

Mvh

Akvariet

Ändrat av Laggeman
Ändrat datum.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Haha, ja det förstår jag.

Nej nu när jag kollar kartan antar jag att du åker E20 ner eller något sådant. Det är ju Tågvägen då skövde ligger bra till. Då kan vi nog ta tåget lika gärna, bussförbindelserna till Mariestad och Skara som borde vara mer i linje där du kör är usla på söndagar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte bara det att det går en väg där, det är till och med så vist ordnat så den går där åt framsidan till så man kan göra en liten avstickare och få nåt kul i håven. Vässchöttar kan man väl titta på nån annan gång!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Härligt med lite rörlese på denna tråden. Vi är beredda med kaffe.

En kall nyhet är att vi fått in djuphavsisopoder, drygt 10cm stora, som bor bakom kulliserna. Spännande djur, nästan lite otäcka.

Välkomna på söndag!

Entrén är gratis om man säger till i kassan att man skall vara med på akvarieträffen.

/ David

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi är beredda med kaffe.

Vågar man hoppas på att husets resurser klarar en tepåse också? ;)

En kall nyhet är att vi fått in djuphavsisopoder, drygt 10cm stora, som bor bakom kulliserna. Spännande djur, nästan lite otäcka.

Låter spännande! Är det ishavsgråsugga eller nåt åt det hållet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dök upp en sak på mailen, det är lite tjosan på nya utställningen ökenliv på botan mellan 12 och 13, skallerormsvisning och kaktusprat. Verkar intressant om jag nu ändå är i stan men jag flyttar mig ju inte från botan till sjöfart på nolltid. Stör det upplägget om jag blir lite sen?

För övrigt, vem lurar jag, vem har nånsin hört om att jag skulle komma i tid till nåt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dök upp en sak på mailen, det är lite tjosan på nya utställningen ökenliv på botan mellan 12 och 13, skallerormsvisning och kaktusprat. Verkar intressant om jag nu ändå är i stan men jag flyttar mig ju inte från botan till sjöfart på nolltid. Stör det upplägget om jag blir lite sen?

För övrigt, vem lurar jag, vem har nånsin hört om att jag skulle komma i tid till nåt?

Nej då, det går bra. Det verkar inte bli så jättemånga som kommer så vi satsar på att göra det lite informellt, visa runt i lugn och ro. Be någon i entrepersonlen ringa till David om du kommer sent, om vi skulle vara bakom kulisserna, så kommer vi ut och möter upp.

/ David

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då är jag hemkommen och vill säga ett riktigt stort tack till David och Jens för den här träffen! Det var riktigt kul och inspirerande! För oss som är i branschen så att säga är ju också baksidan minst lika intressant som framsidan så det här gav ju lite ideer. Vi får väl hoppas att ni fick ut nåt av oss också. Nu får det väl sjunka in lite det här men jag kan ju redan säga att jag hoppas att det blir nån fortsättning på det här på ett eller annat sätt, på Sjöfart eller på nåt annat ställe.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill också tacka så mycket för den härliga träffen! Jättekul att studera och beskåda. Det satte mängder av myror i huvudet, nästa gång kanske jag har en meterlång lista med frågor!

Kul att få lite ansikten på folk med. Även om Bygert smet lite tidigare och tiden med de andra blev lite kort med så hann man diskutera lite och prata av sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...