Gå till innehåll

Erfarenheter av A.tomentosus "reefsafe"


zeup

Rekommenderade inlägg

Köpte en filfisk som skulle vara REVSÄKER den gick amok på mina acanthastreor,så därför plockade jag väck alla acans och då gick den nästa natt på mina scolymior och lobos,nu har jag rivit hela lps karet och fått den till och gå i fraggkaret.

Min fråga är vad har ni för erfarenheter av denna fisk?

Kollade på RC och där ser man ju att de brukar gå på just acans och knappar...

Då det är en jäkla cool fisk och underbar på glasrosor,så vill jag veta era erfarenheter om den,vågar jag släppa den i mitt 1000 liters sps kar?

Eller skall den få se porslinsguden!

Mvh Thomas....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

så länge det finns gott om glasrosor är den reefsafe, sen måste den vara välmatad för att inte få intresse för färgglada godsaker...

hade inga sps när jag hade min, men den gav sig bara på köttiga lpser... porslinsvägen är väl onödig? lämna tillbaka i affären eller skicka den till nån som har bekymmer med rosor...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min har vad jag vet inte rört annat än glasrosor, så jag är mer än nöjd med min.

*Edit: Jo förresten, den ahr varit och noppat på anemonerna på skalet till min ena eremit som har två symbiosanemoner på skalet, så den ser jag numera endast på natten eller tidig morgon.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har några jag flyttar runt mellan småkar och de gör sitt jobb. Men där är inga koraller.

Jag har också en i mitt stora korallkar men den rör varken glasrosor eller koraller utan plockar mest osynligt i inredningen när den inte står vid mathålet och väntar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att se era inlägg utan någon sett den gå på sps.

Bestämt mig för och fragga ner en del sps,så får han gå i fraggkaret ett par veckor.

Då ser jag om han går på dem,är han snäll där får han åka i det stora karet.

Mvh Thomas.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...