Gå till innehåll

Jaha min tur


tomas67

Rekommenderade inlägg

Jaha då va det min tur och presentera mig, Tomas heter jag och kommer från Alvesta, för ca 2 år sedan fick jag upp intresset för fiskar och när detta väcktes så tittade jag lite på saltvattenfiskar, men efter mycket velande så blev det söt vatten, saltvatten verkade kräva lite mer och ny som jag va så tänkte jag att det kanske är bäst och börja med sötvatten.

För ett tag sedan så tänkte jag att nä nu är det dags att gå över till saltvatten, eftersom jag kommer från Alvesta så va jag mycket inne i växjö och kollade på tassar o morrhår och deras nya saltavdelning vilket va väldigt fin.

Jag hittade ett beg 130 rsm D nere i blekinge till ett bra pris, så jag och frugan stack ner dit till denna underbara omgivning och hämtade karet.

Väl hemma så startade jag upp karet och började förbereda det hela, det som följde med va massa sten, en boxarräka,pepparmintsräkaoch en sjöborre.

Bör väl tillägga att innan jag startade upp söt vattenskaret så hade jag lite kontakt med stig i gemla angående sötvattenfiskar och salt vattenfiskar.

Så när jag kom hem med karet så va jag rätt snabb med att ta kontakt med stig igen för lite råd och tips ,och jag säger bara wooow vilket hjälp jag fått från honom.

I dags läget så har jag 2 st ocellaris clowner,2 st neonfrökenfisk, en sjöborre och en boxaräka.

Först och främst måste jag säga att detta forum är helt suveränt för oss nya i saltvattenvärlden.

Jag hade nog inte lagt upp detta inlägg om det inte varit för en viss madame i gemla (börja på M) .

Så med lite facit på hand

Stort tack till STIG, och alla andra

Ps Jag ska försöka och lägga in lite bilder med detta inlägget också, och färgerna är inte riktigt rättvisa

Mvh Tomas

Ja tyvärr så lyckades jag inte lägga in några bilder tydligen, men jag hoppas det kommer, och förresten i dag när jag när jag åkte förbi gemla ( lördag runt 16,30 tiden) med halva familjen så tänkte jag att jag skulle se om stig va ledig och kunde hjälpa mig och jag säger bara wooooow, viken service

Jag tror att vi i närområdet är j...... lyckligt lottade

Mvh Tomas

MvhTom

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha! Hmm.. vem kan det vara? Det är ju så många tjejer som håller på med saltvatten. Speciellt om vi begränsar oss till Gemla och namnet måste börja på M! Pådrivande tydligen oxå... Det här borde ju va en person som jag vet vem det är... ;)

Håller med Larry, trevlig presentation Tomas! Kul att du fick till en tråd till slut, trots att det tydligen är fotbolls-em! ;) Trist dock att du också verkar ha problem med att ladda upp bilder, vill ju se hur det ser ut oxå. Det finns en tråd om bildproblemet här.

Säger välkommen till SVG Tomas, och lycka till med ditt kar! Kul med ett RSM 130D till i området, det här blir en rolig tråd att följa. Ska bli kul att få se karet sen oxå, både på bild och irl kanske. :)

/Madde

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...