Gå till innehåll

Vattnet blir inte riktigt rent=/


Wigge

Rekommenderade inlägg

Har ett 32 liters nano kar med 2 clowner, en pepparmints räka och ett par sniglar. och nu är det så här att vattnet vill inte bli riktigt rent=/. först rinner vattnet ner genom 3 "grova tvättsvampar"(vad heter det egentligen?) sen genom en påse med makaroner sen genom 5 biobollar.

finns det något man kan göra för att få vattnet lite renare, T.ex. lägga till något extra filter som man har hemma eller vad tror ni? kom gärna med förslag:)

ha en fortsatt trevlig kväll=)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tjenare ulf=)

är ganska ny i det här med akvarium så du får ursäkta mig om jag ställer dumma frågor. jag hade i en påse med aktivt kol, la det i filterfaket bakom akvariet(hoppas du förstår vad jag menar, annars fråga) och det låg där under natten men såg inte ut att bli någon förändrig på vattnet=/ är det fel att lägga det i filterfaket?=)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej ! Jag är nybörjare på salt också (drog igång mitt i mars i år) men aktivt kol vad det jag kom att tänka på.

Det viktiga är väl att man får konstant cirkulation av vattnet genom filtret men det kanske du redan har.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...