Gå till innehåll

Hur ställa in deltec reaktor?


Fildur

Rekommenderade inlägg

Hej

Jag har köpt en deltec reaktor med CO2 tub och granulat, på ett dygn har KH stigit från 8 till 11.

Att minska ner bubbeltakten är inte lätt (1bubbla per s just nu), jag läser nu att många har enbart reaktorn på X timmar om dagen. Vad är det för pryl jag behöver som

kan slå av och på koldioxidtuben? Eller är det något annat jag skall göra för att få det att bli balanserat?

Nu så stängde jag av koldioxiden helt.

Eller vilka lösningar kör ni andra som har kalkraktorer på för att ställa in den?

Var gärna övertydliga när ni förklarar, det uppskattas! :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har min koldioxid på timer med en magnetventil.

Jag ser inte om du har nålventil på din regulator heller, har du inte det så är det bra att ha. Blir svårt att justera annars.

Men magnetventilen är nog det du behöver, så du kan köra gasen på timer. Jag har min igång ca 12 timmar om dagen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har min koldioxid på timer med en magnetventil.

Jag ser inte om du har nålventil på din regulator heller, har du inte det så är det bra att ha. Blir svårt att justera annars.

Men magnetventilen är nog det du behöver, så du kan köra gasen på timer. Jag har min igång ca 12 timmar om dagen.

Ok magnetventil är det som behövs, stort tack! Fungerar vilken magnetventil som helst man hittar eller kan det vara fel i fästen och så?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...