Gå till innehåll

Konstigt clown betende!?


Wigge

Rekommenderade inlägg

Har mina clowner i ungefär 3 månader. först hade jag dem i ett 32 liters kar men jag tyckte det blev för trångt och köpte ett nytt 120 liters kar och de blev super glada och har varit aktiva och simmat runder när ljuset varit tänt.

men för snart en vecka sedan köpte jag 2 st damseler, för jag tycker dom är super fina. men har hört att dem kan vara ganska aggressiva, men tänkte clowner är det med så dom kan säkert försvara sig. vad jag har hört så ska det inte vara några större problem att ha dem tillsammans.

första dagen då jag släppte i damselerna så var clownerna nyfikna och simmade väldigt mycket som vanligt=). men sen dagen efter och fram tills idag så har dem ståt i ett hörn och simmat på samma ställe och kommer bara fram till glaset när det är mat dags. de står lixom så 24 timmar om dygnet nästan(vet att clowner inte simmar särskilt mycket men tror itne detta är normalt ändå?)

varför gör dem så?

här är en bild på dem när dem står och simmar i hörnet:

post-6818-14468925947758_thumb.jpg

/Wigge

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har hört och bl.a läst här på forumet att vissas clowner helt enkelt gör så när de bott i karet ett tag, de håller sig på samma ställe och gör så sedan nästan jämt. Mina clowner gör inte detta men dock simmar de inte med några andra fiskar heller, och att det hände i samband med att du införskaffade nya fiskar så kan dem ju känna sig hotade.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mina clowner gjorde precis likadant fram tom för en vecka sedan då jag la

i några fler fiskar. Nu simmar dom lite överallt som dom aldrig gjorde förut.

Dom gillar fortfarande hörnet men rör sig mycket mer än förut.

Sent from my iPad using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det var för damselerna, de var rädda för dem =P tog ut dom och har dem i mitt 32 liters nano kar=) och nu simmar clownerna runt=)

men blir skit fint med 2 blå gula damseler och 2 pepparmints räkor i ett 32 liters kar=)

gillar damselerna något speciellt som att clowner gillar anemoner?=)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...