Gå till innehåll

Träff på sjön utanför Lysekil


Rekommenderade inlägg

Enligt kalendern är det högsommar just nu, så då är det dags för en båttur. Den som känner för att trotsa vädrets makter får gärna hänga på en kall träff i dubbel bemärkelse. Vi tar en liten båt ut i Lysekils skärgård med håvar och spänner i högsta hugg. Vi har tänkt oss redan nu på onsdag den 18/7, så här är det snabba ryck som gäller. Det blir säkert fler turer för den som inte kan denna gång.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tja, det visade sig något oväntat att jag skulle köra grus idag och än mer oväntat att det projektet urartade till att sitta i en fastkörd lastbil mitt ut i ingenstans och vänta på att nån eventuellt skulle dra upp den. Tidsplaneringen är något spräckt alltså men jag skall definitivt försöka ta mig ner på onsdag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt trevlig tur som vanligt! Ett och annat kul med hem också, en liten spindelkrabba är rätt trevlig. Skärsnultror blev det också i oanade mängder. Tråkigt bara att kantnålen vid hemkomsten valde att köra huvudet i en anemon, det var ingen bra ide. Sen har jag ju konstaterat att jag måste få tag på en större håv:

post-4105-14468926103395_thumb.jpg

Och för den som inte ser vad det är på denna mobilbild på långt håll tagen från ostadig båt, det är en kobbe nedlusad med säl.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du är ju en hejare på fotografering! Men jag kan intyga att det faktiskt är sälar på bilden.

Det blev en riktigt härlig tur och vi hade riktigt tur med vädret.

Även en av mina nya spiggar var lite för nyfiken på sjörosen. Så den blev i alla fall nöjd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...