Gå till innehåll

Turkiet hur är det?


datilido

Rekommenderade inlägg

Hej,

Var där i våras och det skall finnas stora sköldpaddor på ett ställe som kallades dolphin island ett litet stenrös 150m ut från stranden.

Fick se delfiner men inga sköldpaddor, jag såg lite småfisk inte så färglada. Såg ut som stora ormbunkar på botten som fisken gärna försvann in i.

Här har du en länk.

http://www.getyourguide.com/side/dolphin-island-full-day-cruise-from-side-t11366/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var där för 3 dagar sedan i Side! Såg en massa sköldpaddor och fisk på ett ställe de höll till samt rockor och div annan fisk!

Köp en snorkel och simma ut en bit på morgonen då är vattnet som klarast!

rockor är ju riktigt kul. vilket hotell bodde du på om jag får fråga och/eller vad stranden hette?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Seher Resort & Spa ligger en bro precis vid hotellet påväg ner till stranden (strandhotell) där kan man stå och kolla på fiskar och sköldpaddorna ca 10st som folk brukade mata där:)

Laddar upp en bild tagen med iPhonen på en av de största sköldpaddan och fiskarna

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köp en luftmadrass där nere kostar ca 50kr för en bra och tålig och ta med dig snorkeln och cyklopet ut och plaska runt så lovar jag att du kommer att se något:) stranden där hotellet vi bodde på har mycket lugnare vatten än det närmare Side Centrum. Men det är 5km gång att gå om man ska ta sig dit:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...