Gå till innehåll

Deep Ocean


Kjelle

Rekommenderade inlägg

  • Svar 144
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Ooosch! Har acklimatiserat krabbor, räkor, koraller och fisk halva natten känns det som.

Är nöjd med allt jag fått levererat! Korallerna öppnade sig fort och alla djur ser kanon ut.

Trodde inte jag skulle få ens hälften av vad jag beställt efter att ha kollat DeJongs lagerlista, men nästan allt fanns med i lådan!

Tack Moby och Deep Ocean!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

allt mitt verkar vara levande också, svampen verkade vara lite tilltuffsad men funderar endå på att ta bort den från den gigantiska stenen den kom på, då jag inte riktigt kan positionera den med stenen. Annars får vi se hur de andra korallerna mår imorn när ljuset går på

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

allt mitt verkar vara levande också, svampen verkade vara lite tilltuffsad men funderar endå på att ta bort den från den gigantiska stenen den kom på, då jag inte riktigt kan positionera den med stenen. Annars får vi se hur de andra korallerna mår imorn när ljuset går på

En svamp borde ta sig igen. Förmodligen var den sådan från början.

Ju mindre man pillar desto bättre brukar det gå.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är mycket nöjd med leveransen. Den ls som jag beställde var mycket bra en del koraller fanns också på den. Nu är det bara att hoppas att några av min bonuskoraller klarar sig. Framförallt stenkorallen som fann med.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nöjd ! (dock inte nöjd att jag valde åka till nyköping så jag var på plats 14:30 :)

Förstår ej heller storleken på fiskarna ( köpte en achilles strl small valde bara strl small ,accepterade ej större och kommentar så stor som möjligt (kanske fel kommentar men eftersom det ej står cm storlek så var tanken en så stor strl small som möjligt , fick en large som kostar 1000kr extra )

Köpte en navarchus( J ) strl medium med samma kommentar den var 3-4 cm (aldrig sett en så liten kejsare )

Men fiskarna var i bra skick ! Men skulle vara bra att veta ungefär vad strl small,medium mm är då det skiljer mycket i pris om man går upp i storlek på vissa fiskar !

Hade även beställt åt 2 andra 6 räkor, 5 flavescens ,en wrasse . allt levde och var i bra skick.

post-6037-14468926326066_thumb.jpg(snygg placering av uvc :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

lägg gärna ut en bild på stenen patrik=)

post-4894-14468926338989_thumb.jpg

post-4894-14468926339637_thumb.jpg

post-4894-14468926339896_thumb.jpg

post-4894-14468926340433_thumb.jpg

post-4894-14468926340682_thumb.jpg

post-4894-14468926340925_thumb.jpg

Sen ska jag ha något svampliknade också men jag kommer inte ihåg var jag satte den stenen.

Här är en helhets bild på stenen.

post-4894-14468926341178_thumb.jpg

Tyvärr så har jag problem med mircobubblor så du får ha hänsyn med det.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Microbubblorna kommer från min skummare den läcker på något sätt från kammaren där pumpen sitter till kammaren där utblåstet sitter. Ska kolla på det i helgen. Men. För att återgå till LS så finns det inte längre något annat alternativ till att köpa LS från de jong -deepOcean. Jag hade även specificerat storlekarna på stenarna samt att jag ville ha 2-3 plattor i en Max storlek. Och alla mina krav uppfylldes. Jag hade inte kunnat handplocka bättre LS själv.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...