Gå till innehåll

Olas Juwel 120.


odel68

Rekommenderade inlägg

Hejsan Ola här,jag är nybörjare på både saltvatten och att lägga in trådar men man lär så länge man lever sägs det.Har fått mycket hjälp av Daniel (tack) har ett juwel 120 liters igång sedan mars i år.Det har varit lite misstag i inkörningen men börjar komma igång tycker jag,är dålig på att komma ihåg namnen på koraller och fisk men, här är säkert många som kan hjälpa en.Har juwels ramp kvar sedan har Daniel byggt ett ledbygge till mig också, lånar hans skummare för tillfället då min pajat en ny Tunze är best på zoologiskan kommer i slutet av september.Ska nu försöka lägga upp ngn bild kan gå hur som helst vi får se hur det slutar...post-6689-1446892652312_thumb.jpg

post-6689-14468926522498_thumb.jpg

post-6689-14468926522688_thumb.jpg

post-6689-14468926522898_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Välkommen till SVG, Ola! :)

Kul att det blev en tråd, det va inte så svårt va? :)

Väldigt fint du har i karet! Fina invånare! Gillar din flavissima lite extra, riktigt snygg! En sån skulle man ha. ;P

Vore kul att se hela karet, lägg gärna upp en helbild oxå. Blev det förresten några inköp i fredags?

Trevligt att träffa dig och Daniel i Gemla häromdagen! :) Lycka till med karet och grattis till en riktigt snygg liten dvärgkejsare! Bra köp! :)

/Madde

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för dom fina orden Madde,svårt och svårt men det tog mig en stund men fixade det!Ser du den brun gröna korallen på tredje bilden den köpte jag i Fredags vet inte vad den heter. Dvärgkejsaren hälsar och säger att den saknar dig (lite) den verkar kommit till rätta nu synlig mer och mer äter bra,jag gillar också flavissiman.Anders fick inte så mycket i Fredags han hoppades på mer nästa gång, ska ta helbild också och lägga upp ps trevligt att träffa dig också hälsa Stig mvh Ola:nöjd:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för dom fina orden Madde,svårt och svårt men det tog mig en stund men fixade det!Ser du den brun gröna korallen på tredje bilden den köpte jag i Fredags vet inte vad den heter. Dvärgkejsaren hälsar och säger att den saknar dig (lite) den verkar kommit till rätta nu synlig mer och mer äter bra,jag gillar också flavissiman.Anders fick inte så mycket i Fredags han hoppades på mer nästa gång, ska ta helbild också och lägga upp ps trevligt att träffa dig också hälsa Stig mvh Ola:nöjd:

Jag är glad att du lyckades fixade det så jag fick se hur det ser ut! :)

Fina helbilder. Det är fina färger du har fått till i karet! Flavissiman gör sig väldigt bra där! Jag får väl komma och hälsa på den någon gång om den skulle sakna mig för mycket. ;P

Det är något lila på helkarsbilden som inte finns med på närbilderna, till höger om din gröna Discosoma, vad är det för något? Stjärnpolyper? Snygg färg iaf. :)

Ser att Xenia verkar trivas hos dig, den växer inte alls i mitt kar! Skulle nog snarare säga att den blir mindre och mindre faktiskt.

/Madde

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

bild ett: duncanopsammia axifuga, trevlig korall, rätt lätt att ha att göra med...

bild två liknar en dendrophyllia, denna behöver matning en eller två gånger i veckan... jag brukade ge fryst mysis eller DD LPS diet... kan vara svår...

Lycka till och välkommen till hobbyn!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det ska vi fsöka fixa,korallerna hade bara varit i en -två timmar när bilden togs har inte själv sett den utslagen men axfugian var stor och fin när jag kom hem från jobbet idag. Ska jobba hela helgen inte säkert det blir ngn bild nu ha det gött mvh Ola

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...