Gå till innehåll

mitt första salt!


auxios

Rekommenderade inlägg

akvariumet är på 290 L(118*54*45,5)

har en sump på ca 70 L.

fick med sten koraller och fisk + en väldigt massa tillbehör.

har under gårdagen,natten och fram till nu lyckats fylla visnings akvariumet så nu är det bara sumpen kvar.

fiskar, sten och koraller är i och alla fiskar har överlevt och korallerna ser ut att kunna klara sig även fast det blev mycket fragg bitar på vägen :P

ska tyvärr till jobbet nu. men förhoppningsvis ska jag posta bilder plus vilken teknik jag har imorgon :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag äntligen fått igång allt och lampan hänger i taket. Datan har tyvärr strulat så blir inga bilder idag men ska försöka lägga upp några imorgon. Men min ena tunze 6055 pump har börjat strula. Den pumpar inte alls men gör klick ljud ifrån sig som att den är påväg att dra igång men inte riktigt orkar. Någon som vet vad det kan vara för fel eller är det bara att slänga pumpen och köpa ny ? Har 2 st som är kopplade till multikontroller om det är någon nödvändig info ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej igen!

det bubblar på bra i akvariumet och korallerna har börjat ta sig igen efter flytten :)

har en fråga om min biopellets reactor. går det att blanda pelletsen med aktivt kol eller kan jag helt enkelt köra kolet i en filter socka bara ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Nu när jag äntligen har lite tid så tänkte jag skriva vad det är jag har för något.

Akvariumet är i ophtiwhite glas på ca: 300 L. Sump på 70L och osmos akvarium på ca 40 L.

Har en bubbel magus nac7, biopellets reactor, tunze osmolator och kör på balling light metoden med doserpump.

Belysningen är en gaeserman infinity med 4 t-5 54w rör och 2 MH 150 w lampor.

2 st tunze 6055 streamer pumpar med en multicontroller.

Aquabee 2000 returpump.

Ytavrinningen består av 2 pvc rör för att få det helt tyst :)

Lägger upp lite bilder och skriver om allt levande jag har i när jag kommer hem :)

Kom gärna med synpunkter på saker om ni tycker att det är något som behöver ändras eller fixas.

Mvh/ nichlas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej hej

har en aqua medic ozonisator som jag har tänkt koppla in. har en bubble magus skummare och den ska klara av ozon sägs det.

men när jag kopplar in ozonisatorn ska jag koppla en luft pump till ozonet och sedan koppla ozonisatorn till skummarens luftinsug ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...