Gå till innehåll

....


Golex

Rekommenderade inlägg

Det har inte med stenen endast att göra med.. LÄS ALLT SÅ FATTAR NI!

Fisk -gruppkram- och eremit-gruppkram- också, blir så förbanat arg.

Jag kommer inte åka 2 timmar för att väga en sten eller bytta något vad tror dom. HALLÅ!

Fisken jag köpte var ett FIASKO, då stod han där å inte viste alls vad som var vad till vilket pris. Å eremiten som jag INTE köpte som tur var. Skulle också ha blivit ett MEGA Fiasko.

Det är ingen fel på fisken den mår bra. btw

Detta är mitt sista inlägg här i denna tråd.

Hej då. God natt.

Det är synd att du blir så upprörd över en sån här sak, jag kan inte riktigt förstå vad det är du reagerar så stark på.

DU har valt ut en sten som du i efterhand är missnöjd med. Butiken är villiga att föra en dialog och eventuellt byta ut den. + till butiken som försöker vara tillmötesgående, trots att det är du som gjort fel.

DU väljer en fisk, frågar om priset, får ett svar och betalar den summan i kassan? Om så är fallet så är det RÄTT pris. Det rätta priset för en fisk är nämligen vad köparen är villig att betala, om du inte tycker fisken är värd det säljaren vill ha för den så köper man den inte. I efterhand så blir du osäker på ditt köp och hör av dig till butiken som är villiga att hjälpa dig, men behöver ett foto på fisken (som jag uppfattar det) för att kunna identifiera den och fastställa priset. Återigen + till butiken som är villiga att ta tiden till att utreda situationen.

Utöver detta så publicerar du en tråd på sveriges största saltvattensforum där flera kunder till butiken är aktiva där du smutskastar butiken trots att de verkar varit väldigt tillmötesgående. Stort - till dig.

Butikens ägare svarar på ditt inlägg och erbjuder dig en bra kompensation för stenen trots att alla misstag som begåtts har varit dina, det enda han vill ha i utbyte är att du visar i tråden att du fått bra service. Än en gång + till butiken och Christer.

Jag tycker du ska försöka se saker lite mer objektivt, även fast du är besviken så har butiken gjort allt (och lite till) för att du ska bli nöjd. Du försöker lägga över allt ansvaret på butiken för att ditt köp inte blev som du ville, men du måste tänka på att det är DITT köp, DU valde varorna, DU accepterade priset och DU är ansvarig för att hålla koll på vad det är DU skaffar.

Jag hoppas du fortsätter att skriva här på guiden och att dina motgångar i den här tråden inte får dig avigt inställd till saltvattensguiden i helthet, men att skriva en sån här tråd är inte riktigt okej, det är saker som ska hanteras mellan köpare och säljare, privat.

En sak hade varit om Christer eller någon i butiken bett dig dra åt h****** och att du inte hade fått någon hjälp. Men du fick hjälp, men du verkar ändå inte nöjd, konstigt nog.

Jag tycker det verkar som att Christer och personalen på akvarielagret har gjort vad de kunnat för att hjälpa dig, men ändå får de den här kniven i ryggen i trådformat på ett forum... Synd...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så här mycket dumheter var det länge sedan jag läste på forumet.

Hade i alla fall något språkbruket, stavningen eller åtminstone argumenten varit vettigt formulerade och försvarbara så är möjligheten större att man blir tagen på allvar.

Att själv vara aktiv i sitt val och peka ut en sak man vill ha, i detta fallet en bit sten på ett drygt halvt kg så kan man knappast bli missnöjd.

Skulle du beställt stenen osedd och du fått 25st små istället för 4st stora som du beställt så kan jag förstå besvikelsen.

Med den makt och möjlighet vi konsumenter har i dag att undersöka priser och välja var vi handlar så tycker jag rent av att det är en skam att smutskasta en butik på det sätt du gör.

Christer är en man med starka åsikter (och om du ursäktar Christer) ett ibland något "onyanserat" sätt att framföra dem. Jag har själv deltagit i diskussioner där ord och åsiktsväxling varit ganska skarp, men Christer svarar alltid för sig och står för sina åsikter vilket jag tycker är mycket ärligt och reko.

All Cred för ett sådant bemötande. '

Att ta ansvar för vad man säljer är just Det i alla fall Jag kallar Support.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Död korall,Levande sten eller dyligt kanske var viktigare förr men jag känner med alla dessa bra skummare och bra salter till vattenbyten så är stenen mindre viktig nu för tiden.Så Nemo du kan vara lugn det är inte så att ditt kar crashar eller dyligt utan tycker du stenen är fin och var nöjd när du gick därifrån så skall det inte vara något att bråka om.Känner du att du blivit lurad där inte en utan flera gånger så gå inte dit eller ring Crister och fråga när han jobbar och har tid att prata/sälja till dig.

MVH Ted

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Moderator's upplysning:
mod.gifFöljande regelbrott har uppkommit i tråden varav den har redigerats:

3.1 Uppträd vårdat & trevligt - Ett vårdat språk och trevligt uppträdande ökar dina chanser att få svar och bli vänligt bemött. På grund av detta så tillåter vi generellt inga inlägg som innehåller svordomar, könsord och liknande eller som är allmänt otrevliga, spydiga eller sarkastiska i sin utformning.

3.3 Respektera varandra - Uttalanden som är eller som bär tydliga tecken av att vara avsedda att genera, förolämpa, håna, göra sig lustig över eller förlöjliga andra personer eller grupper (vilket naturligtvis inkluderar dessas åsikter, uttalanden, produktval, problem mm.) är inte tillåtna. Regeln gäller oavsett vilken benämning eller omskrivning som används och oavsett om det levereras direkt eller som en kränkande antydan, förtäckt beskyllning, undermening, pik, lustighet eller citat.

7.4 Skriv tydliga rubriker - Trådrubriken är viktig och det ska i den klart framgå vad tråden handlar om. Detta för att man dels inte ska behöva klicka sig in i varje tråd för att få reda på det, dels för att öka chanserna att man med sökfunktionens hjälp ska hitta tråden. Använd inte intetsägande rubriker som t ex "Hjälp!", "En fråga", "Bråttom!!!!!", ”Kolla här” etc. En bra rubrik är ofta det starkaste vapnet när det gäller att fånga medlemmars intresse.

Vid fler och upprepade regelbrott kommer vi att låsa tråden samt kan vi utfärda varningar och ifall dessa inte respekteras kan vi komma att stänga av de som inte respekterar våra regler.

Alla forumets regler hittar ni här.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Nu är det tydligen dags för mig att säga något. Jag har jobbat i branschen i 15-16-år och vet väldigt väl vad jag talar om. Dennis, levande sten är död korall...punkt. Du köpte en bit LS som var för fräsch...kan du egentligen klaga på det? Akvarielagret är inte totalspecialister på slat, men under alla de år jag levererade till dem från Revet har de aldrig gjort fel. Lagret är helt ok, om du inte gillar vad de har...handla ngn annanstans...PUNKT

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nåt underhållningsvärde hade det väl möjligen varit i en tråd om att akvarielagret gjort bort sig ordentligt men nehej då, så roligt var det inte. Varför har jag ödslat tid med att läsa det här tramset?

Ibland är det försvar av sitt ego

men oftast är det bara för nöjes ......

göra bort sig här kommer enpost-4857-14468927302609_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...