Gå till innehåll

Copepods


jesper

Rekommenderade inlägg

Hej finns det någon här som har copepods hemma? Eller vet var man får tag på det i Sverige? Är intresserad av att köpa mig en startkultur.

Så finns det någon här som har en kultur eller vet vart det finns svara gärna här.

/Jesper

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men rotifer är väl inte sak som copepods? Jag ska odla dessa för att jag vill skaffa mig ett par mandariner.

Och vad jag förstår så är copepods större och bättre föda för mandariner? Men jag kan ha fel.

Nej men jag hade för mig att han hade copepods också. Emellertid sättet att odla dem är den samma (se här) så en del behöver du nog från dem. Men skall du försöka att ha en mandarin så är det enklare att leta efter någon som redan äter död vuxen artemia, mysis eller annan fryst mat. Eller varför inte odla upp artemia i storlek. Kravet på levande föda för mandariner är ofta ganska överdrivet - med den variation av djuprfyst foder som finns idag så får man igång de flesta motsträviga mandariner. ett foder som många inte vågar att använda är frysta röda mygg som kan vara utmärkt för att få igång kinkiga fjärilar eller frysta svarta mygg som faktiskt har fått igång några mandariner för mig.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

röda mygg verkar de flesta fiskar gilla..det är sämre med ägarna..huga..en del är hyperallergiska mot dessa!så var försiktig vid hantering.berätta mer om utfodring mandariner annars!cyklops?kan tänka att man är för blyg för att inte belasta karet när man försöker utfodra dom? en poäng?har läst någonstans att man måste ha en himla massa levande sten för att dom ska överleva..hmm det borde gå som lasse säger..de flesta fiskar kommer förr eller senare att äta det är vad jag tror

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...