Gå till innehåll

TommyM

Rekommenderade inlägg

Blir tvungen att måla baksidan en gång till.... .... .... suck vad färg torkar långsamt när man sitter och kollar på den...

Sen när nästa vända med färgen e avklarad och torr blir det att limma in vit slimline som jag kommer att skära till lite. Har en 60 A och en 60 B samt en 20 som ska sitta framtill på avrinningskammaren.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Nu är karet monterat och igång.

Flyttade allt levande från mitt förra 180L kar med 112L sump förra vecka.

Det var klart till helgen det enda försvann var en Firefish som jag vet var kvar innan flytten(hoppas att den trycker i nån sten)..

En pepparmints räka och fireshrimp saknas också men är antagligen "på andra sidan" sedan tidigare.

Levande status i nu läget:

2 st Clowner

7 st Chromis

1 st Dvärgkejsare Bicolor

1 st Bangaii Cardinal

1 st Räkgoby (röd/vit)

1 st Sixline Wrasse

1 st Pistolräka

1 st Putsarräka

1 st Fireshrimp

En massa turbos och eremiter

Sen allt annat som brukar leva i stenen såsom ormsjöstärnor ect..

Mjukkoraller: Diverse Discosamas, Xenia, Knappkolonier, samt 3 olika jag inte kan namnet på(bilder kommer).

LPS en Ephyllia.

Lite Macroalger. En röd som tagit sig bra.

Planen nu är att skaffa en till Putsarräka samt en Fireshrimp samt en Gramma Loreto.

Skulle vilja hitta en partner till min Cardinal men har inte lyckats para ihop hon/han än..Det har alltid slutat med döden för den andra.. =(

Historia mitt kar började som en ca 40 L julen 2010 och växte rätt fort till mitt föregående system som var 180 +112 och nu är det som sagt 360L+ 112 L sump.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...