Gå till innehåll

Aqua Box 2


jizeta

Rekommenderade inlägg

Hej!

Har precis köpt ett begagnat Aqua Box 2 på Triton för 50 kr. Dock saknades filter, lysrör och pump. Har någon något bra förslag på var man kan hitta dessa?

Har en MiniJet 606 liggandes men misstänker att det blir lite väl kraftigt i ett 17 liters-akvarium. Har tänkt att ha detta som Mantis-akvarium.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Står ju inga priser nånstans. Vad behöver man ha för elektronik i ett 17 liters med en mantis, lite LS och några mjukisar? Byta 10-20% vatten/vecka...

Klarar jag mig med belysning (9w compact lysrör) samt en cirkulationspump?

Det räcker absolut.

Borde inte triton haft lämpiga pumpar å lysrör?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr visste inte Fredrik vad det var för sorts lysrör som behövdes. Efter lite efterforskningar hemma så kom jag fram till att det är A09W-WPL lysrör som man behöver...tyvärr hittar jag ingen återförsäljare som har dessa med rätt ljustemperatur (6400k)...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok! Nu har jag börjat bestämma mig. Jag har som sagt en Aqua Box 2 som köptes begagnad på Triton. Det var inte komplett utan det var bara akvariet och "ställningen" samt armatur. Då jag inte hittade rätt lysrör nånstans beställde jag nu en sådan: http://www.guldfisken.se/beta/catalog/weie-moonlight-white-blue-p-8745?osCsid=d51d1954a522557fca2e0f727e1efa37

Utöver det har jag funderingar på att bygga in en Eheim compact 300 eller liknande. Denna ska då sättas bakom en "vinkelvägg" i ena hörnet gjord av 2st BTN slimline bitar på 25x10 cm. I denna ska det också borras hål och sättas i ett raster.

En liten doppvärmare ska fixas också.

Tror ni att detta kan funka eller behövs det mer?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...