Gå till innehåll

TV-tips


Saltabiten

Rekommenderade inlägg

Fast man får ju säga att ens fördomar om amerikanska burkar bara späds på..dom älskar verkligen fula plastiga dekorationer..

Jag har kollat i ett par timmar nu och i det här avsnittet är det första gången de har med ett revakvarium, har bara varit fish only kar hittills...

Men det är helt okej underhålling ändå.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Undrar hur många av fiskarna, korallerna eller ens intresset hos dom som får akvariet överlever. Jag menar, dom sätter upp karet med sand och sten, sen häller dom bokstavligt i fisk och korall. Det är inte vilka fiskar som helst heller, nä det är achilles kirurger, drömkejsare, fjärilar, mm. Och alla åker i samma dag som karet blivit uppstartat. -nej

Dom ger ju intrycket av att vem som helst kan gå till zooshoppen, köpa allt på samma gång och sen gå hem och sätta upp ett kar fullt med fisk utan inkörningsfaser eller något alls. Resulterar ju bara i att djur och ägare blir lidande, djuren tar skada och intresset hos ägaren mattas nog av rejält när fiskarna dör.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

håller med..lite för lite info om själva fiskarna osv..sen vet vi inte om dom off-cam har betdyligt mer genom gång av allt och hur man sköter det.

annars känns det inte som någe seriöst företag, discovery vill ju att vi tittar vill se på det, hur många skulle tycka det va intressant när dom konsulterar med kunderna lixom.

personligen trot jag att det finns mer än vad vi ser..

ananrs riktigt roligt program:) förstörde min eftermiddag jallafall;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

håller med..lite för lite info om själva fiskarna osv..sen vet vi inte om dom off-cam har betdyligt mer genom gång av allt och hur man sköter det.

annars känns det inte som någe seriöst företag, discovery vill ju att vi tittar vill se på det, hur många skulle tycka det va intressant när dom konsulterar med kunderna lixom.

personligen trot jag att det finns mer än vad vi ser..

ananrs riktigt roligt program:) förstörde min eftermiddag jallafall;)

Ja, det är sant. Hoppas också att dom kurerat stenen innan och "kört in den" hos sig för så mycket fisk i ett nytt kar, nej och åter nej, inte bra.

Tyckte karet till den lilla killen var häftigt gjort. Han måste tycka det är coolt att kunna ligga i sin säng och se alla fiskarna när han ska sova :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det är sant. Hoppas också att dom kurerat stenen innan och "kört in den" hos sig för så mycket fisk i ett nytt kar, nej och åter nej, inte bra.

Tyckte karet till den lilla killen var häftigt gjort. Han måste tycka det är coolt att kunna ligga i sin säng och se alla fiskarna när han ska sova :)

precis..förmodligen har dom massa sten i sin verkstad som står och tuffar på..

sen har dom ju stora salthinkar på plats..så förmodligen tar kanske hela installationen någon vecka minst..att blanda, bygga m.m. sen skulle jag tro dom definitift kör med reef starters,

jo man fick ju massa inspiration och drömmar jalla fall-dregglar-.

vore kul att få veta priset jalla fall,för de brukar ju vissa program visa.men då kanske ingen skulle våga sig på saltvattens hobbyn/livet

men det är ju plånboken som sätter stopp för det mästa man vill genomföra jalla fall för mig..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade tyckt att programmet varit roligare om det var fokus på djuren i karen istället för karen som de byggde. Det var alldeles för många tramsbyggen som riskerar att bli ohållbara i längden då alger och annat kommer börjar växa och "förstör" konceptet.

Problemet med många saker som visas på tv är att det ska vara mainstream, alla ska kunna titta på det och ha ett hjärndött ögonblick där man beundrar de visuella intrycken man får. Man får inte börja tänka när man tittar på dessa program för då förstör man upplevelsen.

Det märks direkt att fler av er har börjat tänka, BIG mistake! ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag kl. 14.25 på Discovery visas Magiska resor Del 4. Mikronesiens fantastiska undervattensvärld tillhör en av jordens mest varierande marina miljöer. Det är en vild och outforskad värld som brukar kallas "landet vid regnbågens slut".

Sent from my iPhone 5 using Tapatalk HD

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag kl. 14.25 på Discovery visas Magiska resor Del 4. Mikronesiens fantastiska undervattensvärld tillhör en av jordens mest varierande marina miljöer. Det är en vild och outforskad värld som brukar kallas "landet vid regnbågens slut".

Sent from my iPhone 5 using Tapatalk HD

Hm, kollade just upp detta, men det verkar inte stämma...

http://www.tv.nu/p/12102914001500discovery

Är det Discovery HD du menar Kjelle?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Sicket gnäll?:ler: Vi är ju alla bortskämda med akvarieprogram på tv??Och det här med konstgjorda rev? varför inte? Och jag ger mig tusan på att det är svårt att ens komma i närheten i teknik som dessa rika gossar o flickor köper inklusive skötsel på vissa kar! Att allt bara ska dö går inte ihop!Jag tror det finns stor kunskap i staterna om revakvarium!Jag inbillar mig att det krånglas för mycket här! och det spelas helt enkelt inte samma liga!PUSS!:smiley27:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag inbillar mig att det krånglas för mycket här! och det spelas helt enkelt inte samma liga!
Ett par av jepparna som sitter här sitter även på de större engelskspråkiga forumen, och det är inte som om de är här och hånar oss för att vi är dumma i huvudet och gör allt fel. Det intrycket jag har är dock att det krånglas klart mer, ju mer man vill krångla, oavsett var i världen man har sitt kar. För härligt "krångelbefriade" kar kan du ju titta på Lowtech & skummarlösa system. Dock är det något som hör hemma i en helt annan tråd, och inte en med rekommendationer & kommentarer till TV tittande...
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...