Gå till innehåll

Hjälp med kalkalger


MrJonatan

Rekommenderade inlägg

Okej tack så mycket! så det är calcium, magnesium och kh som jag ska hålla koll på för att få ökad kalkalg tillväxt? vad är bra värden då, mitt kh ligger på 9, mitt calcium och magnesium är låga jag vet men jag håller på att buffra upp de, ca ligger på 390, mg ska jag kolla strax men jag tror på runt 1100 :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm jag köpte nu i veckan en sjöstjärna men det var inte mycket kalk alger innan dess heller... Jag åkte till min LFS och kollade mg nivån och den låg på 1250 vilket är MYCKET bättre än sist! Kan det bero på att jag har för lite ls? Jag har uppskattningsvis 13-14kg i mitt 200L kar, jag ska förmodligen skaffa 10kg Mer nu i helgen men jag bara undrar om det skulle kunna vara ett problem med för lite ls? :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

Nej jag tycker inte mängden LS skall spela någon roll, det är som de andra har sagt håll värdena innom vettiga områden så kommer de. Vad som skulle kunna snabba på lite är om du lägger i en LS sten med kalkalger på och på så att sätt ympar in kalkalger.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...