Gå till innehåll

Varför skall allting hållas bakom stängda dörrar?


Reuben

Rekommenderade inlägg

Efter senaste förändringen med köp och sälj insåg jag att det var flera som undrade precis det jag undrade, hur ser saltvattens-guidens ekonomi ut, vart går pengarna, går vi plus eller minus?

Som jag förstår det är saltvattens-guiden en förening, inte något som någon äger utan något som vi som grupp håller ihop?(rätta mig gärna om jag har fel) . Varför skall allt göras i hemlighet? Varför kan man inte vara öppen med denna informationen?

Moderatorer, borde inte dessa röstas fram som i vilken annan förening som helt? Inte bestämmas av nuvarande team vem som skall vara med eller inte? Nu vet jag att inte många här skulle vilja ha denna rollen, men sättet mycket hanteras är väldigt lik en diktatur, och en community är väl ändå så nära en demokrati man skall kunna komma? Känns väldigt mycket sovjet över mycket som händer här på guiden.

Antal sponsorer verkar bara gå upp, antal medlemmar har iaf inte gått ner, servrar, bandbredd etc blir bara billigare och billigare, men ändå vill man få med fler att vara medlemmar utan att man faktiskt har en aning om vart pengarna går.

Jag har inte bestämmt mig om jag kommer förnya mitt medlemskap, men gör jag det så är det för att betala för tjänsten att annonsera.

Nu hoppas jag att vi kan få svar från mod gruppen antingen varför man väljer att hålla detta hemligt, eller faktiskt lämna fram siffrorna.... Eller så låses väl denna tråden utan svar....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 244
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Man är lite nyfiken över vad det är som är så fruktansvärt dyrt så inte annonsering, föreningsbidrag (?) och stödmedlemmar klarar att hålla detta igång?

Är det så att styrelsen (mods) vill ha en slant för utfört jobb så är det helt ok för mig, det är ni värda men då borde man kunna redovisa lite?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som jag uppfattat det från tidigare diskusioner (rätta mig gärna om jag har fel) så är det moderatorerna som är föreningen, vi stödmedlemmar är typ groupies ;)

De är de enda medlemmarna i föreningen, därför finns det ingen anledning att redovisa föreningens ärenden för allmänheten.

Vill man ändra på det här kan man väl komma med en formell begäran till föreningen att stödmedlemarna vill ta del av t.ex. protokoll från årsmöte där ekonomin bör vara redovisad.

Att vi ska vara med och bestämma vem som ska vara moderator tycker jag är meningslöst då jag uppfattat det som en öppen tjänst, vill du bli moderator är det nog bara att visa framfötterna och ta kontakt med någon moderator.

Om förändringen i köp&sälj får en markant negativ effekt kommer jag skriva ett meddelande till moderatorerna där jag berättar att jag tycker det blivit sämre och hoppas att man kan föra en konstruktiv dialog.

Personligen skiter jag i vad guiden gör med pengarna så länge guiden funkar och är bra. Om moderatorerna åker på en inspirationsresa till Bali för att vara motiverade till att göra ett bra jobb så är det okej med mig... Så länge de fortsätter att göra ett bra jobb, vilket jag tycker att de gör.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi är ett community, en samling människor, inte en förening.. Med det sagt ser jag inte var i från ett föreningsbidrag kommer in.. Speciellt inte eftersom det stora antalet av oss räknas som vuxna :)

Men visst, det finns säkert någon som kan komma fram till att de träffar som arangeras kan få ett bidrag från en skum fond från EU.. Men vem orkar bry sig om det av oss? :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Reuben jag tycker det är en bra tråd du startat, då det verkar vara många som tycker som du, även om jag inte är en av dem ;)

Om det finns ett stort missnöje rörande guidens redovisning så kan ni kanske fixa en namninsamling och förslag på åtgärder som ni skulle vilja vidtogs. När ni vet vad ni vill ha åtgärdat så kontaktar man moderatorerna, överlämnar förslagen och för en dialog.

Vi är många medlemmar som som vill olika saker, men vill tillräckligt många samma sak så är det en bra anledning till att moderatorerna skulle lyssna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Saltvattensguiden är en ideell förening där moderatorerna är de som är föreningens medlemmar, moderatorerna har insyn och rätt att delta i förenings och årsmöten som i vilken förening som helst. Vi tog över driften av Saltvattensguiden.se efter wrangs önskan att inte behöva bära bördan att driva sidan själv och som han tidigare även stått för pengarna för mjukvara/drift osv (jag har inte 100% koll på detaljerna i frågan, men) detta gjordes då i form av en ideell förening som har som ansvar att underlätta informationsspridningen kring saltvattensakvaristik genom drift av sidan Saltvattensguiden.se. Vi har ett frivilligt bidrag som man kan betala till föreningen om man vill hjälpa sidans drift, det ger vissa förmåner, för att man hjälper till att hålla sidan i drift och även kunna utveckla den vidare. Alla människor kan läsa, skriva, lägga upp bilder, skicka PM osv helt utan avgifter, att hjälpa till med driften med 27öre om dagen ger lite mer utrymme för bilder, PM och nu möjligheten att skriva i köp & sälj...

Att delta på sidan är helt frivilligt, jag lovar, vi tvingar INGEN att skriva eller läsa här, och inte heller att stötta föreningen ekonomiskt. Vi som jobbar med detta lägger ner väldigt många timmar av våran tid på att hålla sidan civiliserad, familjevänlig och trevlig, helt utan ersättning.. Jag kan ibland bli väldigt ledsen och upprörd över att vissa tror att det hela tiden är baktankar kring saker, eller att allting ska vara tillgängligt för dem helt utan att de behöver göra nånting i motprestation, att vi ibland sitter och sliter till kl 5 på natten för att fixa till det där problemet, eller tar en otrevlig diskussion med nån som betett sig illa på forumet och vi får ta skit för det, är det ingen som tänker på. Det är väldigt få tack vi får för det vi gör, och varje tack går till hjärtat, på samma sätt som att varje skällsord gör ont...

Hur många är det som tycker det är kul att göra det där som måste göras för att hålla nivån i forumet? Vi gör det inte, men gör det för kärleken för Saltvattensguiden, ibland gör vi rätt i dina ögon, ibland fel, men tänk på att vi är bara människor, med fel och brister...

Vi jobbar med att få en öppnare förening, men när vi gör det på våran fritid då andra umgås med sina kompisar, sin familj och annat som är kul så kan det ibland ta tid att få saker att ske, för vi vill också ha lite familjetid, kompistid och ibland bara slappa med en öl i handen, och största tiden vi har att fixa med guiden går faktiskt till att moderera, så den tid vi har till förbättringsarbete är begränsad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar som det är dags att ställa den existentiella frågan, vad är saltvattensguiden? Läser man här på sidan så får man svaret att det är en ideell förening. Nu är det ju bara det att man blir inte en ideell förening med de särskilda rättsverkningar som det för med sig bara för att man kallar sig det, man måste leva upp till de principer som etablerats också. För att få de förmånerna har det etablerats praxis, nån lag finns inte. Centralt för en ideell förening är att den är öppen, dvs alla som vill bli medlemmar och kan antas vilja följa föreningens syfte skall få bli medlemmar. Demokratiska principer skall också gälla, en medlem en röst och medlemmar skall ha rätt till insyn i ekonomi och annat. När man nu läser hur saltvattensguiden fungerar så får man ju dra slutsatsen att oavsett vad man nu kallar sig så nån ideell förening, det är det inte. Där ligger också en grund till de här diskussionerna som dyker upp med jämna mellanrum, man lever inte upp till det man kan förvänta sig utifrån vad man kallar sig.

Ingen ideell förening alltså, så vad är man då? En ekonomisk förening kanske? Tja man är ju inte en registrerad ekonomisk förening men utifrån att man kallar sig förening och att man nu gör åtgärder för att dra in pengar finns det en viss risk att det hela skulle kunna bedömas som en oregistrerad ekonomisk förening. Ingen människa med självbevarelsedrift är medlem i nåt sånt, har man nåt vett flyr man genast i så fall.

Fast det här ser snarare ut som ett slutet sällskap som driver ett hobbyprojekt ihop. Det är ingen förening, det är ett enkelt bolag. Det är inte fullt lika katastrofalt som oregistrerad ekonomisk förening men illa nog ändå, bland annat så finns inte föreningsformens avgränsning mellan föreningens ekonomi och den privata så man får t ex betala skatt för del i eventuell vinst och man riskerar att bli personligen ansvarig för allt som sker i bolaget.

Min mening är att roten till att det blir såna här diskussioner är just det där med att det är oklart vad det här handlar om. Man får ta och reda ut det där ifrån saltvattensguidens sida, det håller inte att ha det så här utan det måste bli klart vad som gäller egentligen. Som jag ser det finns det två vägar nu:

1 Man blir det man kallar sig, en ideell förening. Då är alla som delar målsättningen välkomna att bli fullvärdiga medlemmar och besluten tas i demokratisk ordning, en medlem, en röst. Givetvis har då alla medlemmar rätt till insyn.

2 Man slutar att kalla sig förening och står för att man är ett mer slutet sällskap utan rätt för vem som helst att bli fullvärdig medlem och utan rätt till insyn. Givetvis får man då också ta de privaträttsliga konsekvenserna, i princip blir de som är med i det sällskapet personligt ansvariga för allting.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

att vi ibland sitter och sliter till kl 5 på natten för att fixa till det där problemet, eller tar en otrevlig diskussion med nån som betett sig illa på forumet och vi får ta skit för det, är det ingen som tänker på. Det är väldigt få tack vi får för det vi gör, och varje tack går till hjärtat, på samma sätt som att varje skällsord gör ont...

Hur många är det som tycker det är kul att göra det där som måste göras för att hålla nivån i forumet? Vi gör det inte, men gör det för kärleken för Saltvattensguiden, ibland gör vi rätt i dina ögon, ibland fel, men tänk på att vi är bara människor, med fel och brister...

.

'

Trodde faktiskt att ni kände av stödet för erat arbetet mer en vad du beskriver, (jag tycker mig ofta kunna läsa det mellan raderna) men om jag har missuppfattat det så ska jag bättra mig på den fronten då jag tycker ni gör ett jäkla bra arbete.

Sedan med den pass låga summan och det låga antalet betalandet bryr jag mig inte så mycket om vart pengarna tar vägen då jag får så mycket hjälp här och skulle någon mot förmodan få betalt för sitt jobb så är det ok för mig

MVH/Glenn

Ändrat av Genne
Tillägg
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar som det är dags att ställa den existentiella frågan, vad är saltvattensguiden? Läser man här på sidan så får man svaret att det är en ideell förening. Nu är det ju bara det att man blir inte en ideell förening med de särskilda rättsverkningar som det för med sig bara för att man kallar sig det, man måste leva upp till de principer som etablerats också. För att få de förmånerna har det etablerats praxis, nån lag finns inte. Centralt för en ideell förening är att den är öppen, dvs alla som vill bli medlemmar och kan antas vilja följa föreningens syfte skall få bli medlemmar. Demokratiska principer skall också gälla, en medlem en röst och medlemmar skall ha rätt till insyn i ekonomi och annat. När man nu läser hur saltvattensguiden fungerar så får man ju dra slutsatsen att oavsett vad man nu kallar sig så nån ideell förening, det är det inte. Där ligger också en grund till de här diskussionerna som dyker upp med jämna mellanrum, man lever inte upp till det man kan förvänta sig utifrån vad man kallar sig.

Jag tror du missade delen där Benighted skrev:

"Saltvattensguiden är en ideell förening där moderatorerna är de som är föreningens medlemmar"

Dvs moderatorerna är föreningens medlemmar, vi "dödliga" ;) har alltså endast ett medlemskap på denna sida, inte i den ideella förening som Saltvattensguiden är!!!

Om du vill bli medlem, så måste du alltså bli en moderator här på forumet... Om detta är din önskan så tror jag säkert att du kan prata med Benighted eller någon annan moderator om detta är möjligt att fixa! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det krävs alltid en samling eldsjälar eller nördar som min fru kallar er (och mig för den delen) för att driva en så pass stor sida som svg. men att ta betalt för grundläggande funktioner så som pm eller att få posta trådar eller skriva i dom känns helt fel .

resultatet kommer bli att forumet dör ut och endast ett fåtal nya medlemmar kommer att ställa frågor. men vem ska svara och hur mycket betalt ska jag ha för mina minuter jag ger er vid tangentbordet

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar som det är dags att ställa den existentiella frågan, vad är saltvattensguiden? Läser man här på sidan så får man svaret att det är en ideell förening. Nu är det ju bara det att man blir inte en ideell förening med de särskilda rättsverkningar som det för med sig bara för att man kallar sig det, man måste leva upp till de principer som etablerats också. För att få de förmånerna har det etablerats praxis, nån lag finns inte. Centralt för en ideell förening är att den är öppen, dvs alla som vill bli medlemmar och kan antas vilja följa föreningens syfte skall få bli medlemmar. Demokratiska principer skall också gälla, en medlem en röst och medlemmar skall ha rätt till insyn i ekonomi och annat. När man nu läser hur saltvattensguiden fungerar så får man ju dra slutsatsen att oavsett vad man nu kallar sig så nån ideell förening, det är det inte. Där ligger också en grund till de här diskussionerna som dyker upp med jämna mellanrum, man lever inte upp till det man kan förvänta sig utifrån vad man kallar sig.

Ingen ideell förening alltså, så vad är man då? En ekonomisk förening kanske? Tja man är ju inte en registrerad ekonomisk förening men utifrån att man kallar sig förening och att man nu gör åtgärder för att dra in pengar finns det en viss risk att det hela skulle kunna bedömas som en oregistrerad ekonomisk förening. Ingen människa med självbevarelsedrift är medlem i nåt sånt, har man nåt vett flyr man genast i så fall.

Fast det här ser snarare ut som ett slutet sällskap som driver ett hobbyprojekt ihop. Det är ingen förening, det är ett enkelt bolag. Det är inte fullt lika katastrofalt som oregistrerad ekonomisk förening men illa nog ändå, bland annat så finns inte föreningsformens avgränsning mellan föreningens ekonomi och den privata så man får t ex betala skatt för del i eventuell vinst och man riskerar att bli personligen ansvarig för allt som sker i bolaget.

Min mening är att roten till att det blir såna här diskussioner är just det där med att det är oklart vad det här handlar om. Man får ta och reda ut det där ifrån saltvattensguidens sida, det håller inte att ha det så här utan det måste bli klart vad som gäller egentligen. Som jag ser det finns det två vägar nu:

1 Man blir det man kallar sig, en ideell förening. Då är alla som delar målsättningen välkomna att bli fullvärdiga medlemmar och besluten tas i demokratisk ordning, en medlem, en röst. Givetvis har då alla medlemmar rätt till insyn.

2 Man slutar att kalla sig förening och står för att man är ett mer slutet sällskap utan rätt för vem som helst att bli fullvärdig medlem och utan rätt till insyn. Givetvis får man då också ta de privaträttsliga konsekvenserna, i princip blir de som är med i det sällskapet personligt ansvariga för allting.

Du har säkert rätt i de rättsliga sakerna du säger, det brukar du ha, men samtidigt är det inlägg som detta som verkligen får en att undra om man vill vara delaktig i föreningen, massa olika regler som bara går ut på att försvåra, jag vet inte varför det startades som en ideell förening, jag var inte med på den tiden, fanns väl antagligen goda skäl då det var kloka människor som startade det hela. Det enda jag vill är att ha ett trevligt forum som fungerar bra, om det kallas för dittan eller dattan ger jag blanka fanken i, jag ser det som ideellt för att ingen får betalt för att driva sidan, finns säkert nån tråkig paragrafskrivare som säger att det inte är rätt, för hos dem finns ingenting som kallas för andemening eller liknande. Jag skulle ha mycket svårt att delta i driften om det drevs som en vinstdrivande organisation, men då vi måste betala drift och liknande kan man inte bara skippa allt utan man behöver på nåt sätt kunna betala räkningarna, tror ingen vill att pengarna ska gå till en viss individ utan då måste man ha nån slags juridisk person som kan ha konton med mera, och då är man i byråkratins underbara klor där man ser till att klämma den sista lusten ur en människas vilja att göra gott, för man måste passa in i en form som nån redan bestämt.

Ber om ursäkt för utsvävningar i inlägget, jag är inte nån advokat, näringsidkare, ekonom eller nånting annat fancy, utan bara nån som vill kunna hjälpa till att hålla en sida intressant och välfungerande, och vill dela med mig av mina tankar kring vad som sägs, visst hade man kunnat köra med en normala Svenska strategin att sitta still i båten och inte säga nåt tills stormen bedarrat, men jag vill att människor ska förstå, delta i en diskussion med mera, jag ska inte ses som nån som nån som har koll på alla saker, jag kan servrarna, hur forumprogramvaran fungerar osv.. Men vill ge min syn på saker, och min syn är ofta präglad av känslor, vissa tycker säker jag ska hålla tyst, men det är inte mitt sätt att fungera. Om jag blir frustrerad över byråkrati så säger jag det, om jag känner mig sårad så säger jag det. Det är bara att ta det för vad det är eller anmäla mina inlägg så får övriga moderatorer besluta om eventuell bestraffning, inga problem, jag tar det med i såfall..

Ändrat av Benighted
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det krävs alltid en samling eldsjälar eller nördar som min fru kallar er (och mig för den delen) för att driva en så pass stor sida som svg. men att ta betalt för grundläggande funktioner så som pm eller att få posta trådar eller skriva i dom känns helt fel .

resultatet kommer bli att forumet dör ut och endast ett fåtal nya medlemmar kommer att ställa frågor. men vem ska svara och hur mycket betalt ska jag ha för mina minuter jag ger er vid tangentbordet

Är väll i grund och botten inte det vi betalar för, utan att utrymmet ska vara tillräckligt för att vi ska kunna använda dom funktionerna (kan ju tänka mig hur många pm med mera som skickas här/dygn) och jag är glad att jag slipper få det i min mail hem där är tillräckligt en då, nu kan jag ha det salta på ett ställe.

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bygert - varför kan det inte vara en ideell förening för att främja saltvattenakvaristiken i Sverige. Jag har inte någon annanstans än i din text sett kravet på en ideel förening skall medföra

dvs alla som vill bli medlemmar och kan antas vilja följa föreningens syfte skall få bli medlemmar.
Visst kan du ha en sluten ideel förening som verkar för sina medlemmars bästa - ordenssällskap exempelvis (och där tas inte vem som helst inte in skall gudarna veta).

Problemet är snarare att vi som inte är moderatorer kallar oss medlemmar i SG - det är vi inte utan vi är snarare deltagare som fritt får uttrycka oss i detta forum. Vi som betalar stödavgift gör det inte som en medlemsavgift utan som just ett stöd för att hålla sidan uppe och jag ger blanke sjutton i vad moderatorerna gör med pengarna så länge sidan är upp och snurrar så att jag kan få skriva av mig precis när jag behagar vilja göra det. När det sker en störning så är det många kommentarer om hur dåligt det här sköts precis som det skulle vara en mänsklig rättighet att SG finns.

Det kostar pengar att hålla sidan uppe och dessa pengar måste finnas. Det finns några vägar att gå i det läget - ett är att förlita sig på kommersiella annonsörer och då säljer man förr eller senare ut sig. Jag har själv erfarenhet från ett forum - Reef Central som är helt i händerna på annonsörerna och till exempel bannlyst ord som E-bay och att man inte får dela med sig av länkar vart saker finns och så. Samtidigt som man låter representanter för den kommersiella sidan härja fritt och sabotera trådar. En sådan utveckling ligger inte i mitt intresse att ha låta SG få. Det enda sättet är då att själv hjälpa till med att stödja sidan ekonomiskt och uppmana alla andra att göra det - det är enda sättet som SG kan hållas fritt från att styras med hjälp av censur från intressen som kan använda hårda påtryckningar som reklampengar. Oavsett vilken ekonomi SG har nu så anser jag att det frivilliga bidragen är helt avgörande för framtiden.

SG har en stor betydelse för hobbyn i Sverige och utan detta forum så skulle hobbyn inte kunna växa eller ens vara konstant. Jag stödjer SG men inte på mina vilkor utan på SG:s vilkor. Jag tror lungt att man kan säga att jag tillhör de som är "netto" bidragare till SG - både genom skriverier och bidrag men detta gör jag av mitt eget intresse och behöver egentligen inga fördelar för att fortsätta att vara det - jo en sak skulle jag vilja be moderatorerna om - se till att det blir större pm boxar så man inte behöver radera en massa värdefull information.

Vad jag tycker i köp och sälj-frågan vill jag komma tillbaks till i den tråden

MVH Lasse

PS - Glömde säga att jag givetvis tycker att alla moderatorer är ett gäng stora knölar som gör allt för att suga ut oss brukare på varenda korvöre bara för att kunna leva loppan på helgerna och spendera pengar på hård och mjukvara. Och så sitter de uppe på nätterna med förstorningsglas och bannar folk till höger och vänster för att det inte kan uttrycka sig artikulerat och klarsynt på lördagsnätterna. :) :) Observera ironi

SG är ett trivsamt forum nu för tiden och så kommer ju sådana där som Hagbard in då och då och pepprar upp anrättningen :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är väll i grund och botten inte det vi betalar för, utan att utrymmet ska vara tillräckligt för att vi ska kunna använda dom funktionerna (kan ju tänka mig hur många pm med mera som skickas här/dygn) och jag är glad att jag slipper få det i min mail hem där är tillräckligt en då, nu kan jag ha det salta på ett ställe.

MVH/Glenn

absolut pm delen håller jag med om det tar säker upp en hel del.

men att det skulle vara dyrare att skriva en annons om att jag har lite för mycket stenkoraller i mitt kar ,och behöver sälja av hälften riktigt billigt till helgen.

mot att starta en tråd om att mina stenkoraller håller på att dö! förra veckan när jag köpte dom var dom riktigt fina! vad gör jag för fel?

en sådan tråd tar upp långt mer utrymme än en säljtråd som bara har just det.istället för en tråd med otaliga sidor med gissningar om vad personen gjort fel och frågor om han eller hon bytat vatten lagt i absorber börjat med ny mat eller köpt ett salt som någon inte haft helt lyckat förhållande med

eller som jag tycker dom får gärna ta betalt för vad dom vill själv har jag inte förnyat mitt medlemskap enbart pg av ett husbygget som tar 99 procent av min tid . men om jag nu inte ens skulle få annonsera på köp och sälj så vete katten om jag ens skulle vilja förnya det heller.

spolar hellre ner korallerna i avloppet än att sälja en korall för 100 kr med en avgift på 100 kr .

nu är det så att för min del skulle jag kunna sälja mer än bara en fragg men bredden på annonserna skulle ju försvinna då köp och sälj enbart skulle vara för akvarister som just säljer många fraggar och tjänar ihop medlemskapspengarna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

absolut pm delen håller jag med om det tar säker upp en hel del.

men att det skulle vara dyrare att skriva en annons om att jag har lite för mycket stenkoraller i mitt kar ,och behöver sälja av hälften riktigt billigt till helgen.

mot att starta en tråd om att mina stenkoraller håller på att dö! förra veckan när jag köpte dom var dom riktigt fina! vad gör jag för fel?

en sådan tråd tar upp långt mer utrymme än en säljtråd som bara har just det.istället för en tråd med otaliga sidor med gissningar om vad personen gjort fel och frågor om han eller hon bytat vatten lagt i absorber börjat med ny mat eller köpt ett salt som någon inte haft helt lyckat förhållande med

eller som jag tycker dom får gärna ta betalt för vad dom vill själv har jag inte förnyat mitt medlemskap enbart pg av ett husbygget som tar 99 procent av min tid . men om jag nu inte ens skulle få annonsera på köp och sälj så vete katten om jag ens skulle vilja förnya det heller.

spolar hellre ner korallerna i avloppet än att sälja en korall för 100 kr med en avgift på 100 kr .

nu är det så att för min del skulle jag kunna sälja mer än bara en fragg men bredden på annonserna skulle ju försvinna då köp och sälj enbart skulle vara för akvarister som just säljer många fraggar och tjänar ihop medlemskapspengarna.

Nu betalar jag ju inte för att få lägga ut ett par annonser, utan jag betalar för att SG ska leva och jag kunna få hjälp när det behövs, för mig är det billigt när karet för något 100000 håller på att krascha.

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du blir inte medlem i föreningen, det man gör är att bli stödmedlem på SG.

Titta in på dena länk https://www.saltvattensguiden.se/forumet/content.php?132-Betalande-medlem

MVH/Glenn

Jag vet att jag inte är medlem i föreningen och jag stöder SG med 200kr detta året.

Vad jag frågade var hur man gör för att bli medlem i föreningen Saltvattensguiden? Jag är nyfiken och jag gillar detta forumet så ta inte illa upp. :)

Jag är själv kassör i en förening och vi har ett likanande forum, dock en aning mindre men ändå.

Mvh Daniel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg

×
×
  • Skapa Ny...