Gå till innehåll

Hur lägger man in annonser på köp och sälj


oliwer östberg

Rekommenderade inlägg

Somsagt. En annons kostar numera 100:- Billigare på blocket. Eller så kan man ju lägga på den pengen på priset man vill ha för sin pryl :)

Tänker man på det viset och anser att det är det enda man lägger en hundralapp på tycker jag att man ska lägga sin annons på Blocket och hoppas att det inte är något mer man ska sälja under året (om man nu tycker att det är det ända man får för den pengen).

Jag är en av dom som inte kommer gå ut på blocket och söka saltprylar jag kommer stödja dom som är stödmedlemmar här, men var och en gör som den vil och det är min åsikt.

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Somsagt. En annons kostar numera 100:- Billigare på blocket. Eller så kan man ju lägga på den pengen på priset man vill ha för sin pryl :)
Är inte med i diskussionen, men är det inte så att 100 annonser kostar 100:- också..... sen att du får annonserna på ett forum där alla är potentiella kunder är ju inte helt fel heller...... Ändrat av Johan W
Glenn sa samma sak fast på ett annat sätt :)
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visst kan man se det som en annons kostar 100:- att lägga in, om man vill vara negativ,

men kan också se det som att du får lägga in obegränsat antal annonser under ett år för totalt 100:-, dessa når dessutom rätt målgrupp.

Men man väljer naturligtvis helt själv vart man lägger sina pengar, stödja något som ger massor av possitivt tillbaka eller något annat.

Forumet i övrigt kommer man ju åt för både läsning och skrivning hur som helst :-)

MVH

/Janne

EDIT: Många som var snabbare med samma info :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan sedan ha en fundering om att på något sätt lägga en åldersgräns på 15 eller 18 år eller något sådant, under den åldern är det kostnadsfritt för att gynna tillväxten i hobbyn.

Det borde gå att administrera och ha koll på, på något vis.

Bara en fundering.

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visst kan man se det som en annons kostar 100:- att lägga in, om man vill vara negativ,

men kan också se det som att du får lägga in obegränsat antal annonser under ett år för totalt 100:-, dessa når dessutom rätt målgrupp.

Men man väljer naturligtvis helt själv vart man lägger sina pengar, stödja något som ger massor av possitivt tillbaka eller något annat.

Forumet i övrigt kommer man ju åt för både läsning och skrivning hur som helst :-)

MVH

/Janne

EDIT: Många som var snabbare med samma info :-)

Tyvärr så stämmer ju inte detta!

Men kan också se det som att du får lägga in obegränsat antal annonser under ett år för totalt 100:-

Då jag annonserade ut saker som jag inte behövde till mitt projekt så blev jag kallad handlare, att jag tjänade pengar på det!

Priserna jag tog för det jag sålde, va oftast långt under halva priset, givetvis vart det mesta begagnat, men alltid i bra skick!

Jag lurade aldrig någon, hade aldrig några konflikter öppet, utan allt gick ärligt till, tills jag en dag fick beskedet av att jag inte fick annonsera mer pga handel och skulle isåfall uppgradera till sponsor, hur det nu ska gå till då jag inte har något registrerat bolag som säljer akvarie relaterade produkter.

Jag sålde som privatperson, jag köpte det jag behövde och sålde det jag inte behövde, kanske tjänade en krona och det va väl inte ok för någon part, därför blev jag tillsagd att inte annonsera mer, och på så sätt tog jag lite av livet av min hobby, en hobby jag förmodligen har hjälpt många med, genom att sälja schyssta saker som dom kanske normalt inte skulle köpa nya pga priset.

Så slå av myten med att man får annonsera hur mycket som helst för den är inte sann!

OBS jag är stödmedlem!! Andra gången jag betalade in avgiften så tog det ungefär 1-2 dagar innnan jag fick ett meddelande om att mina annonser skulle upphöra omgående, samt att mina nuvarande annonser skulle raderas!

Jag fick acceptera detta trots att jag tycker att det va helt kasst!

Men frågade om jag fick annonsera ut mitt senaste kar och teknik, pga nerläggning och det gick bra!

Men man får inte annonsera hur som helst, och inte hur billigt som helst, för det är alltid någon som inte tycker som du tycker, och så kommer det alltod att bli, kallas även svenska avundsjukan i viss mån!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänker man på det viset och anser att det är det enda man lägger en hundralapp på tycker jag att man ska lägga sin annons på Blocket och hoppas att det inte är något mer man ska sälja under året (om man nu tycker att det är det ända man får för den pengen).

Jag är en av dom som inte kommer gå ut på blocket och söka saltprylar jag kommer stödja dom som är stödmedlemmar här, men var och en gör som den vil och det är min åsikt.

MVH/Glenn

Ja, man är ju faktiskt en konsument här och måste ju tänka som en sådan oxå. Vad får jag mer för min 100:-? En logga?

Har man valt att lägga vissa tjänster enbart på de som "stödjer" är det inte längre frågan om att stödja utan att man säljer en tjänst. Då tycker jag det är dyrt med 100:- för att kunna lägga ut en annons, eller flera. Ja vill ha mer för pengen om detta ska bli en betalsite. Detta handlar inte om snålhet. Almosor och bistånd ger jag till behövande såsom rädda barnen och cancerfonden. Ger mig mer att lägga min hundring där då.

Finns en annan tråd att diskutera detta och vi ska inte dra in detta här. Jag ville bara ge en kort sammanfattning om vad det handlar om till trådskaparen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad får jag mer för min 100:-? En logga?

Har man valt att lägga vissa tjänster enbart på de som "stödjer" är det inte längre frågan om att stödja utan att man säljer en tjänst. Då tycker jag det är dyrt med 100:- för att kunna lägga ut en annons, eller flera. Ja vill ha mer för pengen om detta ska bli en betalsite. Detta handlar inte om snålhet. Almosor och bistånd ger jag till behövande såsom rädda barnen och cancerfonden. Ger mig mer att lägga min hundring där då.

Bara ett litet förtydligande vad man får som betalande stödmedlem:

1. Logga.

2. Funktionalitet för att annonsera på Köp & Sälj.

3. Ökade lagringsmöjligheter för PM samt möjlighet att posta tyngre bilder. Som betalande stödmedlem får man lika mycket lagringsrättigheter som en moderator eller admin. Postar denna lilla matris för att förtydliga lagringen:

[TABLE=class: grid, width: 500]

[TR]

[TD]Medlemskap[/TD]

[TD]Bildstorlek i pixel[/TD]

[TD]Bildstorlek[/TD]

[TD]Album[/TD]

[TD]PM box[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Admin[/TD]

[TD]1024 x 1024[/TD]

[TD]500 kB[/TD]

[TD]10 MB[/TD]

[TD]300[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Moderator[/TD]

[TD]1024 x 1024[/TD]

[TD]500 kB[/TD]

[TD]10 MB[/TD]

[TD]300[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Annonsör[/TD]

[TD]1024 x 1024[/TD]

[TD]500 kB[/TD]

[TD]10 MB[/TD]

[TD]300[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Betalande medlem[/TD]

[TD]1024 x 1024[/TD]

[TD]500 kB[/TD]

[TD]10 MB[/TD]

[TD]300[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Fototävlingsredaktör[/TD]

[TD]1920 x 1280[/TD]

[TD]500 kB[/TD]

[TD]10 MB[/TD]

[TD]300[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Forumsmedlem[/TD]

[TD]1024 x 1024[/TD]

[TD]130 kB[/TD]

[TD]1 MB[/TD]

[TD]100[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Detta är fortfarande långt ifrån en betalsajt. Vi är ett öppet och gratis forum vars ledning tycker att dom forumsmedlemmar som stödjer oss med 100kr per år skall ha några fördelar som tack för hjälpen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, man är ju faktiskt en konsument här och måste ju tänka som en sådan oxå. Vad får jag mer för min 100:-? En logga?

Har man valt att lägga vissa tjänster enbart på de som "stödjer" är det inte längre frågan om att stödja utan att man säljer en tjänst. Då tycker jag det är dyrt med 100:- för att kunna lägga ut en annons, eller flera. Ja vill ha mer för pengen om detta ska bli en betalsite. Detta handlar inte om snålhet. Almosor och bistånd ger jag till behövande såsom rädda barnen och cancerfonden. Ger mig mer att lägga min hundring där då.

Finns en annan tråd att diskutera detta och vi ska inte dra in detta här. Jag ville bara ge en kort sammanfattning om vad det handlar om till trådskaparen.

Jag har aldrig sålt något på denna sajt och har inte heller en sjö att ösa pengar ur, tänker inte heller tala om vilka organisationer jag stödjer i övrigt men dom är ett antal. Och tycker man att SG är så dåligt i övrigt att den inte är värd en 100.lapp kan man väll gå till andra forum och köpa och sälja där (lokalpressen brukar ha gratisannonser med en bild och 50 tecken).

Låt dom testa detta ett tag det kanske inte funkar alls eller så funkar det bra det kan ingen veta ännu (och dom får prova något annat).

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg
×
×
  • Skapa Ny...