Gå till innehåll

Salt nära Västernorrland??!


lollsanlol

Rekommenderade inlägg

Hej tjohej och todeloo!

Jag bor i Sundsvall(västernorrland) och håller på att starta upp mitt akvarium. Jag håller på att få ihop dom sista pusselbitarna och kollar nu efter levande sten.. men hur sjutton ska detta gå till?? Intresset för salt verkar vara i en heeelt ny dimension ner i landet, både här på fomumet och i handeln.

Finns det någon norrlännig här ute?!? Hohoooo :)

Jag har ringt runt till 4 stora djuraffärer här ikring... den första visste inte ens vad det var jag ville ha, den andra fick inge mer av leverantören, den tredje samma sak där, och den fjärde hade totalt slutat med saltvatten för det var så dålig efterfrågan. Så min stora oro är nu att jag kommer bli tvungen att åka ner mot sthlm för att lunna köpa allt levande jag vill ha i. Är det någon som vet nåt ställe längre upp som har bra leverantörer?

Jag har läst någon tråd här på forumet om hem lev på fiskar, är det så bra? är det någon som provar?

Jag kontaktade den butiken som det stod om (Amazon Akvarium) och hon sa det att dom inte skickar på vintern, vilket iof inte spelar någon roll för mej just nu eftersom det är troligen till våren jag kommer kunna börja med fisken. Men som sagt, någon som provat på?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej och välkommen.. roligt med fler Norrlänningar här!

Angående LS kan du ringa till aquawarehouse som ligger utanför Umeå så går nog frakt att lösa enkelt med bussgods eller något annat fraktbolag på en sådan kort sträcka, alternativt någon annan affär runt stockholmsområdet som är villiga att skicka LS.

LS är nog enklare att få skickat till sig än annat levande den här årstiden... annars får du göra grej av det hela och ta med dig ett bra sällskap + en varm bil och åka på shopping i storstan (Sthlm) =) .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

Hallå hallå, Tänkte försöka att få fram detta budskap utan att det ses som reklam, Så om nån Moderator tycker det får ni ta bort inlägget.

Vi är 2 st i Sollefteå som nu har saltkar, och en utav oss har även fösäljning utav allt inom saltvatten, Så om någon vill ha lite mer exakt info så skicka gärna ett pm :)

Letar man på forumet här så hittar man lite info om vart och vem som har denna butik :) Såg att Ted-m hade nämnt dom i någon tråd :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå hallå, Tänkte försöka att få fram detta budskap utan att det ses som reklam, Så om nån Moderator tycker det får ni ta bort inlägget.

Ja, vi får väl ha lite överseende med tanke på hur tufft med butiker etc ni har så långt upp i landet. Jag vet inte om jag hade pallat dra igång ett saltkar med dom förutsättningarna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju det vi norrlänningar gör bäst, Kämpar ;) Ne men skämt å sido, det är riktigt härligt nu när vi även får hem grejer från Dejongmarinelife.nl, Så nu försöker vi bara att få med oss några fler Saltvänner :) Finns ett par stycken vilande saltisar som verkar lur nu med så :)

Ja det blir ju lite mer ekonomiskt än att dra ner till sthlm :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det vore roligt :) Jag och min Lokale fiskhandlare höll på prata lite om att kanske anordna en träf hos honom i butiken, men vet inte hur det ser ut med det, annars lär vi möta några nya saltisar nu på tisdag, hörde att flera från sundsvall hade beställningar att hämta då :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjenare, har dock fått höra av Timmy från zoolefteå nu att det blivit förseningar från Dejongs sida :/ Handlade tydligen om att grejerna flögs in sen att dom skulle hitta transportfirma som körde ut varorna och att transporttiden blev för lång :( Men ha kontakt med timmy, han har bättre koll på läget.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Men hur ni håller på och vägrar och ha er. Söta kattbilder, bilder på vad folk äter till middag och tio tusen snoriga ungar. Facebook är ju underbart! ;)

Till och med Micke har stundtals muttrat "ja, jag får väl kanske lov att skaffa den där skiten då...", så in i Saltvattensgruppen nu!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här finns det en till som håller på, har precis kommit igång ( inget levande än ). Bor inte inte i rätt län men med Norrlandsmått mätt så bor jag nära ändå :-)

Kul Johnny, hoppa in i facebookgruppen på sidan innan om du är facebookare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...