Gå till innehåll

Hur håller man Xenia i schack?


Tribiani

Rekommenderade inlägg

hej

mitt kar fanns det gott om xenia i men jag plockade upp stenen och manuellt skrapade bort allt sen strödde jag magnesuim på stenen

sen sköljde jag bort och skrapa bort de sista en gång till

jag är inte gammal i gemet men lärt mig att snabbväxande nybörjar-saker är skit.......som xenian skapar bara problem när den breder ut sig

har just nu huvudbry hur jag skall få bort en matta med stjärn-polyper.......dom växer på en stor platt sten så det blir och flytta runt rätt mycket för att få bukt med

den mattan

mvh

michael

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

[ATTACH=CONFIG]87631[/ATTACH]

Xenia är ju annars rätt fint men då hjälper det om man har en mjukkoralls burk som jag ;).Har dock inget tipps på att hålla den i shack bara föröka den ;)

Wow, det var mycket Xenia! Visst är den fin men jag vill ha den lite mer begränsad. Ska testa Mannes förslag sen med att ha den på en isolerad sten ute i sanden. Snygg drömkejsare föresten :)

Mvh Tribiani / Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
[ATTACH=CONFIG]87631[/ATTACH]

Xenia är ju annars rätt fint men då hjälper det om man har en mjukkoralls burk som jag ;).Har dock inget tipps på att hålla den i shack bara föröka den ;)

OJOJOJ vilket ögon godis frågan är om sten eller mjukt är finast :/ Det är liksom fint på olika sätt. Detta kar pillar ju d flästa sten kar impad :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...