Gå till innehåll

Morgans Försök till Led


moggis

Rekommenderade inlägg

Det där är ju renblå dioder, ska du ha någon annan ljuskälla också? För annars växer det säkert men det blir ganska segt för ögonen att titta på :-)

Det är värt att kolla på linser med om du ska ha rampen en bit ovanför akvariet eller ej. Har du de en bit upp kommer du få dubbel glädje av att mindre ljus far ut utanför akvariet och ljuset fokuseras ner i akvariet bättre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle föreslå denna kombination monterad som ett plus i mitten. + till vänster och höger 20W 445nm Royal Blue LED Panel for Aquarium; upp och ner EPISTAR 20W 453nm Royal Blue 45mil LED Panel for Aquarium; i mitten 20W 420nm UV LED Panel. I ett så djupt akvarium skulle jag överväga linser. 1 st 90 graders i mitten och 60 graders till de övriga (Med dessa linser måste man klippa upp lite för anslutningarna). Det är inte nödvändigt med linser - jag kör utan i mitt RSM men det skulle förstärka.

Som kylning gör du något som liknar Laggemans lösning med fyrkantiga rör från Bauhaus.

attachment.php?attachmentid=78556&d=1340196763

attachment.php?attachmentid=76561&d=1336591036

attachment.php?attachmentid=77502&d=1338234666

Driverkort - Jannes lösning för 10 och 20 wattare samt styrningen från honom. Dra ut rören så de får en öppning ut ur huven. Om du kör utan linser placera de yttre chippen med ca 10 cm avstånd (använd 3 rör) Om du använder linser så får du sära dem lite mer troligtvis.

Bara ett förslag

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...