Gå till innehåll

Yodelking

Rekommenderade inlägg

En kväll när jag och frugan satt i soffan och pratade, så sa hon bara plötsligt: "Förresten, om vi slänger ut vitrinskåpet så får du fått plats med ett till akvarium..."

Det kom lite oväntat, och visst undrade man om vad motprestationen skulle bli... Men det verkar som om det bara var en godhjärtad tanke. ;)

Eftersom mitt Percula 120 blivit så fullt av koraller och fraggar att man knappt ser sanden, så kom ju detta lägligt.

Tanken är att satsa på LPS:er, musslor och rörmaskar i det nya karet, så att jag i gamla karet kan få prova en Chelmon Rostratus, som varit drömfisken sedan jag börjat med hobbyn.

Belysningen är LED (Pacific Sun Metis Hyperion R2 2x150W) och jag kommer att sätta en likadan på mitt Percula 120 så småningom.

Stenen har gått i en balja i en månad och har sedan varit i karet i 2 veckor. Belysningen kom upp häromdagen, så nu ska jag successivt öka den under några veckor innan jag kan sätta i fiskar eller koraller.

post-4653-14468927633508_thumb.jpg

post-4653-14468927633274_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 veckor senare...

Så... Nu har jag flyttat över lite koraller och fiskar från mitt Percula 120.

Jag flyttar lite då och lite då för att se att allt funkar i det nya.

Innan jag flyttade över fiskar, så hann det bli en del alger, men min gamla Zebrasoma flavescens, samt en ny Hepatus och Salarias har betat av ganska friskt. Har även en liten sjöborre som tuggar på.

Helbild:

post-4653-14468928124595_thumb.jpg

Halvbilder:

post-4653-14468928124159_thumb.jpg

Lite blandade korallbilder:

post-4653-14468928124765_thumb.jpg

post-4653-14468928123801_thumb.jpg

post-4653-14468928124915_thumb.jpg

post-4653-14468928125126_thumb.jpg

post-4653-14468928124016_thumb.jpg

post-4653-14468928124373_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Finns ju dom som packat upp varorna o verkar ha lite förtur nästan i ledet.. ;):):):)

Så skulle det kunna vara, men jag vill oftast att saker ska ha gått några dagar, slagit ut och plöffsat till sig innan jag köper...

Faktum är att ingen av sakerna på bilderna är från någon kväll där jag hjälpt till att packa upp... Där är däremot 2 Acanthastreor och en Favia från Tyskland en Trachyphyllia från Göteborg. Det som är från Zoogiganten har ofta varit där i flera veckor när jag köpt dem.

Det är däremot riktigt kul att hjälpa till och packa upp så att man får se sånt som oftast redan är borta när jag åker dit några dagar senare... :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jodå, det går bra hittills. :) Tycker det nya karet brummar lite väl mycket. Låter som en diskmaskin...

Inte så mycket när man är framför det, men när man är på ovanvåningen precis ovanför...

Där behövs lite mer fisk för att inte bli tråkigt, men jag har ingen aning om vad jag skulle vilja ha för fisk, men det är ju inte bråttom.

Jag ska flytta över lite till från mitt P120 vid senare tillfälle. Det är ganska svårt att få till det som man vill ha det, så det får ta sin tid.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...