Jump to content
patrikk

Snyggaste led ramp!

Vilken ledbelysning är snyggast? oavsett Watt och prestanda/kvalite  

115 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

varför inte kola efter hemmabygge

Det hade också varit najs med en sån tråd men det blir lite jobbigare att samla ihop materialet för en omröstning.

Har sett alla IRL och Maxspect Razor slår de andra lätt. Otroligt slimmad design. Gillar dock Radions funktionalitet mest.

vilken funktionalitet syftar du på?

varför inte kola efter hemmabygge

Finns nog inte ett enda hemmabygge som skulle klassa sig med dom som är uppräknade här.

Är kanske roligt att bygga själv men det ser ju ut därefter, har inte sett ett enda hemmabygge som jag skulle kunna tänka mig att visa upp, så för min del har det blivit fabrikstillverkat från bla Maxspect, där det har blivit allt från 5 st 110w 6 st 160w 2 st170w, 1 st Maxspect mazzara 50W, 1 st Ecolamps 200w, samt 4 st Radion från Ecotech.

Har man den dold så är det väl inga problem, då slipper man ju se den.....

Finns nog inte ett enda hemmabygge som skulle klassa sig med dom som är uppräknade här.

Är kanske roligt att bygga själv men det ser ju ut därefter, har inte sett ett enda hemmabygge som jag skulle kunna tänka mig att visa upp, så för min del har det blivit fabrikstillverkat från bla Maxspect, där det har blivit allt från 5 st 110w 6 st 160w 2 st170w, 1 st Maxspect mazzara 50W, 1 st Ecolamps 200w, samt 4 st Radion från Ecotech.

Har man den dold så är det väl inga problem, då slipper man ju se den.....

har du bytat belysning så ofta eller har du haft all den belysningen till ditt 216L kar?:)

Jag har haft en hel del akvarium under åren, och har knappt använt MH eller T5, jo till 6-7 akvarium, resten har jag använt led till, och med min erfarenhet så är led det bästa, men gärna då fabriks tillverkat och inget hemmabygge!

AI Vega faller mig mest i smaken. Hade priset varit rätt hade jag köpt ett par sådana istället för min razor.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Jag tycker ju Maxspect Razor är snyggast, men eftersom jag är "part i målet" så räknas det väl inte :)

Men på Nürnbergmässan 2009? visade italienska Vitrea up några LED´s som jag åtminstone då tyckte var vansinnigt snygga (och dyra, men det var ju inte det frågan gällde)

Jag tycker ju Maxspect Razor är snyggast, men eftersom jag är "part i målet" så räknas det väl inte :)

Men på Nürnbergmässan 2009? visade italienska Vitrea up några LED´s som jag åtminstone då tyckte var vansinnigt snygga (och dyra, men det var ju inte det frågan gällde)

förlåt om jag missat något men "part i målet" ? alla har rätt till en åsikt och det var just det som jag frågade efter :)

förlåt om jag missat något men "part i målet" ? alla har rätt till en åsikt och det var just det som jag frågade efter :)

Om man har en akvarieaffär och säljer många Razor, ja då är man "part i målet". Men jag håller med, alla har rätt till en åsikt.

Om man har en akvarieaffär och säljer många Razor, ja då är man "part i målet". Men jag håller med, alla har rätt till en åsikt.

att ha en affär/butik kan väl spela mindre roll i en omröstning. Att man säljer en produkt är väl ofta för att man tror på den eller tycker något är bra med den och det är ju baserat på en åsikt samt så är väl greger en privat person nån timme på dygnet hoppas jag! :)

att ha en affär/butik kan väl spela mindre roll i en omröstning. Att man säljer en produkt är väl ofta för att man tror på den eller tycker något är bra med den och det är ju baserat på en åsikt samt så är väl greger en privat person nån timme på dygnet hoppas jag! :)

Jodå, det är en högst personlig åsikt - jag behöver inte "röstfiska" för att sälja Razorn, jag lovar :)

Jag tycker Hyperion också är estetisk tilltalande, fast på ett annat sätt - mer som ett vackert bakverk i ett konditori ;)

att ha en affär/butik kan väl spela mindre roll i en omröstning. :)

Precis, det var ju det jag skrev. Men, han är fortfarande "part i målet".. Och det är det heller inget fel på, jag tycker det är kanon att vi har en såpass aktiv handlare här på SG.