Dykaren 161 Posted January 7, 2013 Report Share Posted January 7, 2013 Precis, det var ju det jag skrev. Men, han är fortfarande "part i målet".. Och det är det heller inget fel på, jag tycker det är kanon att vi har en såpass aktiv handlare här på SG.En? Quote Link to post Share on other sites
Wiking 571 Posted January 7, 2013 Report Share Posted January 7, 2013 I helgen så blev jag så sugen på denna att om den hade funnits i en svensk webshop till vettigt pris så hade jag klämt till direkt: http://www.bioaquatek.com/sv/led-spotlight/164-eco-aqua-30-watt-led-spotlight-tropical-5000k.html Quote Link to post Share on other sites
Maglofster 963 Posted January 7, 2013 Report Share Posted January 7, 2013 En? Haha, Jag slog vad med mig själv hur lång tid det skulle ta.. Nä, vi har ju faktiskt ett gäng engagerade handlare här på guiden och det är jag riktigt glad för! Quote Link to post Share on other sites
greger 329 Posted January 7, 2013 Report Share Posted January 7, 2013 Vem säljer mazarra x-series?Ingen, för närvarande - den finns inte ute på marknaden ännu Quote Link to post Share on other sites
Blåbert 166 Posted January 7, 2013 Report Share Posted January 7, 2013 När förväntas den då, och till vilket pris? Vilka specifikationer skiljer den från P-series? Quote Link to post Share on other sites
greger 329 Posted January 7, 2013 Report Share Posted January 7, 2013 Mazarra X serien har preliminärt samma LED-bestyckning som P serien, med 3 kanaler i stället för 4.Den saknar trådlös controller och består av 1 mastermodul som sedan kan styra en bunt slavar via trådanslutning.Det är ju lite svårt att sia om när de börjar levereras, men troligen senare i vår och min gissning är att mastermodulen hamnar stax under 2500 och slavarna strax under 2 - men som sagt, inget är spikat..... Maxspect knåpade på datakommunikationen sist vi diskuterade dessa..... Quote Link to post Share on other sites
Blåbert 166 Posted January 7, 2013 Report Share Posted January 7, 2013 Otiming som vanligt , prisbilden verkar vara klockren! Quote Link to post Share on other sites
greger 329 Posted January 25, 2013 Report Share Posted January 25, 2013 Reefbuilders omröstning, slutklämmen idag!http://reefbuilders.com/2013/01/24/led-showdown-final-four/ Quote Link to post Share on other sites
Daniel Odell 1,206 Posted January 25, 2013 Report Share Posted January 25, 2013 Det roligaste i omröstningen är alla som gnäller om Radion G2. Annars tycker jag nog att 2012 års vinnare borde vara GHL Mitras. Quote Link to post Share on other sites
greger 329 Posted January 25, 2013 Report Share Posted January 25, 2013 När det gäller de heliga graalerna, skummare och LED´s så får många ömma tår, känslgt det där Quote Link to post Share on other sites
Lasse 4,228 Posted January 26, 2013 Report Share Posted January 26, 2013 I helgen så blev jag så sugen på denna att om den hade funnits i en svensk webshop till vettigt pris så hade jag klämt till direkt: http://www.bioaquatek.com/sv/led-spotlight/164-eco-aqua-30-watt-led-spotlight-tropical-5000k.htmlÄr du ute efter punktbelysning i din burk - har du sett denna. Den är snygg på ett visst sätt och jag har provat en och har ytterligare en hemma för mer tester längre fram. Förvånsvärt bra genomträngning och mycket ljus.MVH Lasse Quote Link to post Share on other sites
NiXoN 179 Posted January 26, 2013 Report Share Posted January 26, 2013 Nja den är nog inte så snygg tycker jag;), lite stor och klumpig samt så måste den hängas en bit ovan karet så att man inte grillar nåt(har köpt en).Ursäkta om det blir lite OT men ja är lite bekymrad då detta inte är ett multichip, har Lasses konto möjligen kapats av nån ondsint person? //NiXoN Quote Link to post Share on other sites
Lasse 4,228 Posted January 26, 2013 Report Share Posted January 26, 2013 Ingen fara Nixon - jag anpassar mig till behoven - iofs skulle jag velat ha den kombinationen i ett multichip på 20 watt men man kan inte få allt här i världen.MVH Lasse Quote Link to post Share on other sites
Wiking 571 Posted January 26, 2013 Report Share Posted January 26, 2013 Är du ute efter punktbelysning i din burk - har du sett denna. Den är snygg på ett visst sätt och jag har provat en och har ytterligare en hemma för mer tester längre fram. Förvånsvärt bra genomträngning och mycket ljus.MVH LasseJa varför inte, tack för det tipset Lasse det är inte omöjligt att jag beställer en och testar! Quote Link to post Share on other sites
_Manne_ 712 Posted January 26, 2013 Report Share Posted January 26, 2013 Är du ute efter punktbelysning i din burk - har du sett denna. Den är snygg på ett visst sätt och jag har provat en och har ytterligare en hemma för mer tester längre fram. Förvånsvärt bra genomträngning och mycket ljus.MVH LasseHur pass "vass" är den lampan hos acrc ? Med tanke på att det är 1w LEDar..Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to post Share on other sites
scuba-matt 10 Posted February 24, 2013 Report Share Posted February 24, 2013 ADA AquaSky LED skulle kunna addas till din lista på den snyggaste ledrampen om man gillar den transparenta looken, om nu nya alternativ på ledramper kommer upp på denna lista? Den skulle jag ge en röst på i detta fall!Hade radion tillverkats vit hade den fått min röst!Så det får bli Aquailluminations Vega (white edition) som blir mitt slutgiltiga val! Jag har säkert missat, men när avslutas omröstningen? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts