Gå till innehåll

Hurghada oktober 2012


Tribiani

Rekommenderade inlägg

Tänkte lägga upp lite bilder och filmer från vår resa till Hurghada i oktober 2012. Vi hade 35 grader i luften och 28 grader i vattnet :)

Jag börjar med bilderna. De är tagna på lite olika ställen. Några bilder är tagna direkt utanför hotellet, vid en liten båthamn och några är tagna ute på reven.

post-6674-14468927846681_thumb.jpg

post-6674-14468927844411_thumb.jpg

post-6674-14468927844664_thumb.jpg

post-6674-14468927844919_thumb.jpg

post-6674-14468927845174_thumb.jpg

post-6674-14468927845454_thumb.jpg

post-6674-14468927845712_thumb.jpg

post-6674-14468927845951_thumb.jpg

post-6674-14468927846189_thumb.jpg

post-6674-14468927846454_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

najs! vilket hotell bodde ni på och vilka bilder är tagna från hotellets strand? Vi ska åka dit den 16:e mars så det är därför jag lite nyfiken :)

Vi flög med Fritidsresor och bodde på Blue Village Exotic – Aquamarine. Egentligen var hotellets strand rätt kass, eller rättare sagt deras vatten. Väldigt långgrunt men helt ok för mindre barn. Det fanns dock en liten udde som man kunde gå ut på och snorkla därifrån. Vattnet var inte lika klart där men det fanns gott om fisk och väldigt många sjöborrar. De första 10 bilderna är därifrån. Båthamnen tillhör grannhotellet. Följande 7 bilder är också från hotellet fast på andra sidan. Där finns en pir som man kan gå ut på o längst ut hamnar man direkt på ett litet rev som var helt ok att snorkla på.

Har många småfilmer som får sättas ihop till en lite längre film. Jag återkommer med dem.

Mvh Daniel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man får då tillbaka känslan av att kolla på dina bilder!

Var nämligen till Hurghada september 2011.

Bodde på Arabia Azur.

Snorklade konstant hela resan!

Var även på en lyckad dolphinspotting bland annat.

Riktigt härligt ställe!

Skickat från min Galaxy S2 via Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man får då tillbaka känslan av att kolla på dina bilder!

Var nämligen till Hurghada september 2011.

Bodde på Arabia Azur.

Snorklade konstant hela resan!

Var även på en lyckad dolphinspotting bland annat.

Riktigt härligt ställe!

Skickat från min Galaxy S2 via Tapatalk 2

Ah! Vi ska dit i mars. Hur var det att snorkla från hotellet?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ah! Vi ska dit i mars. Hur var det att snorkla från hotellet?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jag personligen tyckte det var utmärkt! Finns som en pir med ett matställe, där ute var det bäst. Men vatten bara utanför dörren, så de va bara att hoppa i å simma ut till piren.

Kom bara ihåg badskor eller simfötter, hotellgrannen kom för nära en stonefish när han vadade ut me sonen å kasta lite boll en kväll.

Men jag tyckte om det, massor av liv bara vid hotellet, lyckades hitta nemo vilket lillasyster gillade.

Härlig sikt i vattnet.

Men kanske inte är den bästa källan, hade bara snorklat i Grekland tidigare. Men jag var då helnöjd!

Skickat från min Galaxy S2 via Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och frugan var i Hurghada november 2009, bodde på ett billigt littet hotell tror det heter Davenchi men stranden var otrolig fin. Vi tog en resa till Paradise island som ligger ca en timme med båt utanför Hurghada, superfin strand... vi var fascinerade av alla små snäckskal som ön var gjord av... Vill man ha sol och värme Röda havet är perfekta stället att vara på.

Tips till de som reser ditt: snorkla inte utan skor samt t-shirt, betala inte mer än 15egp för taxi (max 20) och om ni skall köpa något, om ni kan pruta till hälften tänk att ni har blivit lurade i alla fall!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett tips är att följa med någon av dykbåtarna ut och snorkla på tex "dolphin house" revet (http://www.tripadvisor.se/Attraction_Review-g311425-d604075-Reviews-Dolphin_House_Reef_Sha_ab_Samadai-Marsa_Alam_Red_Sea_and_Sinai.html). Det är väldigt fint att snorkla där, nästan onödigt med dykutrustning.

Det kostade sist jag var där typ 35 euro för en hel dag.

De här har dagsturer och svensk personal, http://www.colona.com, bara att ringa dem så hämtar de på hotellet. Det finns flera andra också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visst är det fint på Paradise Island. Fin strand och bra badmöjligheter. En kanonstrand om man vill träna på att snorkla. Det finns kanske inte jättemycket att se där men det finns fina rev i närheten.

Man ska nog alltid ha badskor eller simfötter på sig om man badar i Röda havet. När jag var där 1998 såg jag en stenfisk 2m meter från stranden.

Min yngsta grabb var sex år när vi var där o han snorklade med armpuffar, cyklop, snorkel o simfötter. Det gick hur bra som helst. Han tränade en dag i poolen först :)

post-6674-14468927856152_thumb.jpg

Mvh Daniel.

post-6674-14468927854934_thumb.jpg

post-6674-14468927855138_thumb.jpg

post-6674-14468927855564_thumb.jpg

post-6674-14468927855752_thumb.jpg

post-6674-14468927855926_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

VA där förra sommaren! Kan rekomendera en strand som heter Old vic. Vi tog turen till Paradise ön.4 Pers heldag inkl mat dricka, 2 snorklngar ( eller va det 3) med guide och kamerakille. 650kr. Samma resa med hotellets vattencenter kostade 1200. Jag köpte av hotellet först, sen blev jag så förbannad så vi åkte med old vic oxå... då blev ju snittprsiet lite bättre!!! haha.

Hade min dotter med som va 5år då. Hon satt på ryggen hela snorkelturerna och pratade med mig genom snorkeln och frågade hela tiden: -Ser du nemo pappa? ser du nemo?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade min dotter med som va 5år då. Hon satt på ryggen hela snorkelturerna och pratade med mig genom snorkeln och frågade hela tiden: -Ser du nemo pappa? ser du nemo?

Hahaha bra den :D

Skoj att de kan följa med. Grabben snackar fortfarande om fiskar vi såg där.

Mvh Tribiani / Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack. Det kommer fler filmer. Ska bara sätta ihop dem.

Jag filmade med en GoPro HD Hero 2. Den filmar kanon både över och under vatten. Man måste dock ha ett speciellt kamerahus för att filma under vattnet. Det som följer med funkar inte under vattnet då allt blir suddigt.

Vi bodde söder om Hurghada. Jag har filmat utanför hotellet och ute på olika rev.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så här ser det ut till GoPro HD Hero 2 http://gopro.com/hd-hero-accessories/dive-housing

Det har kommit ut en GoPro HD Hero 3 nu som är lite mindre och med fler finesser. http://www.iceman.se/shop/hero3-white-edition/

Den går att sätta på en liten pinne så att det funkar alldeles utmärkt att filma i akvariet också ;)

Ändrat av Tribiani
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...