Gå till innehåll

Skrattretande sur percula


Guest

Rekommenderade inlägg

Deta är så ironiskt och roligt men gör ont iaf :)

Bytte lite vatten idag och va lite ovaksam vad min Percula hona hade för sig hon har roat sig med att suga av korallen hela veckan. Vips känner hur det svider i fingret ups nu vara Perculan mätt. Hon måste fått tag i en skinnflik. Clowner är underskattade klart aggresivast i mitt kar iaf. Spec honan men hon är 10år och stor:)

Det är ju lite komiskt denna lilla firre :)

Dagens skratt

post-7043-14468927908387_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hehehe

Jag sköljde av med kokhett vatten vill ju inte få in nesselgift i såret men värkar ha klara sig. Surtant är hon men det får hon vara hon är ju trots 10år. Nu vilar hon underkorallen och tuttar polyp så söt :) Fattar inte hur en så lugn fisk kan expoldera så fort lite impad av clowner.

OT men är det igentligen en bra nybörjar fisk ium att dem är så agro hehehehe damsseller borde vara bättre :)

Hon är livsfarlig nu riktig killer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Clowner är frökenfiskar, någon nog många missar. Vanligtvis så visar de dock bara upp aggressivt beteende först när de flyttat in i en anemon eller substitut och ännu mer när de börjar leka.

Hela familjen är ganska lurig men det finns nog en del frökenfiskar som har ett jämnare temperament än en clown kan ha.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Nu är hon extra sur mot allt. Hon har just lekt igen en massa ägg. Undra om man ska suga bort äggen på en gång? Hon kanske blir lugnare då? inga planer på att odla.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...