Gå till innehåll

Köpa PVC


turboadde

Rekommenderade inlägg

Lustigt att du säger det för jag ringde till leasing och fråga. Fick tyvär inte prata med tommy men han andra sa att dom typ inte hade något pvc utan det kunde jag åka till en välsorterad byggvaruhus för dom hade mycket bättre priser och bättre utbud. Vart lite förvånad över det svaret...

Ja Bioted har bra priser på sin pvc.

Tycker igentligen bäst om GF men det skiljer ganska mycket i pris på dom. I mitt fall det dubbla om jag ska ha GF

Tack för svar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är väl inga av de stora byggvaruhusen som har PVC? Är väl någon typ av plast som ibland är mögelbehandlad? Fanns iaf inte på Hornbach, Byggmax och Bauhaus i göteborg.

Handlar all min PVC av ted jag med. Kan verkligen rekomendera hans flexibla rör. Dyrare ja, men man slipper alla kopplingar vilket gör hela historian mycket enklare (och säkrare), blir typ samma pris i slutändan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lustigt att du säger det för jag ringde till leasing och fråga. Fick tyvär inte prata med tommy men han andra sa att dom typ inte hade något pvc utan det kunde jag åka till en välsorterad byggvaruhus för dom hade mycket bättre priser och bättre utbud. Vart lite förvånad över det svaret...

Ja Bioted har bra priser på sin pvc.

Tycker igentligen bäst om GF men det skiljer ganska mycket i pris på dom. I mitt fall det dubbla om jag ska ha GF

Tack för svar

Konstigt svar.. Dom har massa hemma, och det som finns hos Ted kan du köpa där oftast samma priser.

Om dom inte har ändrat sortimentet?!

/ Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är väl inga av de stora byggvaruhusen som har PVC? Är väl någon typ av plast som ibland är mögelbehandlad? Fanns iaf inte på Hornbach, Byggmax och Bauhaus i göteborg.

Handlar all min PVC av ted jag med. Kan verkligen rekomendera hans flexibla rör. Dyrare ja, men man slipper alla kopplingar vilket gör hela historian mycket enklare (och säkrare), blir typ samma pris i slutändan.

Håller med om den flexibla, i mitt fall blev det billigare eftersom dom bara säljer GF-rör i Stockholm = svin dyra

Nu skulle jag ha 15m ifs, något enstaka rör spelar ingen roll.

Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det var det jag också hade fått för mig, så därför vart jag ganska förvånad och stum av det svaret. Känns som att det är så man tappar kunder.

Tack för tipset om dom böjliga. Det är samma procedur att limma dom som vanliga? Synd bara att man hade velat känt och klämt lite på dom så man vet hur mycket man kan böjja dom :). Går dom att böja fram och tillbaka hur mycket som helst eller ja flera gånger i alla fall?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dem är ganska böjliga. Har en framför mig nu och man behöver ~60cm för att kunna göra en hel looputan att man behöver trycka till den ordentligt.

Man kan böja fram och tillbaka utan problem men röret har en naturlig böjning som är lite svårare att böja emot. Vet inte riktigt om denna går att bli av med med tiden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En fråga till. Men dom håller det mönster man böjt dom i sen med? Eller går dom tillbaka.

Dom kommer alltid att vilja gå tillbaka till en stor cirkel typ.. Lite som en vattenslang , den "mins" varven den legat i.. Vill man ha den på ett speciellt sätt så får man fästa den med fästen eller kör man buntbandsvarianten där man kan.

Mvh manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det per/meter man beställer eller är det någon viss längd per rör av den flexibla?

Ted har den iaf på en stooor rulle, kanske 100m. Av praktiska själ köper du online kanske det är svårt att posta en stor rulle, men kolla med honom vad som går.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har sett pvc-spiralslang på både hornbach och bauhaus. Är väl till poler och dammar, men även färskvatten.

Om du menar sånn grön slang som ofta används till sötvattensakvarium som kostar ~30kr meter så är det (såvida jag vet) inte PVC. Detta fungerar utmärkt till saltvatten MEN du kan inte limma det, och det stelnar efter ett par år (vilket leder till sprickor/läckor)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lånar tråden lite. Någon som vet vart man kan köpa PVC i Linköping. Ska ju inte ha så mycket så frakten käkar ganska mycket pengar:( ska bara ha 2x2M runt 30 mm

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lånar tråden lite. Någon som vet vart man kan köpa PVC i Linköping. Ska ju inte ha så mycket så frakten käkar ganska mycket pengar:( ska bara ha 2x2M runt 30 mm

Korallfisken borde väll ha eller en lokal VVS firma.

Sent from my iPhone 4S using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...