Gå till innehåll

en liten anemon-tips?


slarvid

Rekommenderade inlägg

Eftersöker anemon som man lätt kan få tag på, som helst inte blir så stor (ska ha den i nano). Eller man kanske delar på den om den bväxer för mkt?

Ska heller inte va kinkig.

SKa ha den i mitt nano, med 2 små clowner.

Är nybörjare så inte full koll än, så möjligheten är att jag frågar efter det omöjliga....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Funkar det med plast , ? Skämt o sido.. "Riktiga" anemoner kräver stabilitet i vattenkemin.. , kinkiga är alla anemoner.. Ljuset är en vital del också i många fall..

Kolla på "tapetum" anemoner , men dom hostar inte clowner

Mvh manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Clowner blir inte deppiga av att simma i det fria men tjuriga. Då dem ej har en boplats "revir" så kan dem ta hela karet som sitt:) Dem kan ta lite allt möjligt och bo i en av mina har just flyttat hemifrån pga Lek den tog då en knappkoloni som plats att husera sig på:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

när jag googlar bilder på den verkar det finnas flera olika varianter. Funkar alla till clownerna? Tänkte om man beställer en på lokala zoobutiken, så man får rätt

Vad gäller Sarcophyton, så är de närmast omöjliga att artbestämma med hjälp av utseende eller färg. Detta beror mest på livsbetingelser. Artnamnen som handlarna använder är oftast inte särskilt väl bekräftade. Spelar dock ingen större roll, då alla funkar och inte skiljer sig särskilt mycket. De Sarcophyton som finns i handeln är vanligtvis Sarcophyton glaucum och Sarcophyton ehrenbergi.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...