Gå till innehåll

whitecoral


Petter N

Rekommenderade inlägg

Du betalar med PayPal och leveransen sker med UPS via Sturup.

Du som har så nära till butik är detta verkligen ett alternativ för dig?

Hälsningar Kjelle

Korallfisken här i Linköping har ofta fina koraller, men de tar ofta slut innan man hinner blinka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var säker på att vara hemma och helst ta kontakt med din lokala UPS utlämning först och se vad de säger. (så att det inte blir liggande)

Det står på fraktsedeln att leveransen skall ske inom en viss tid.

Så jag är tveksam till om det skulle bli liggande.

Hälsningar Kjelle

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag fattat rätt , varit nära en gång för beställning men det blev inte av..

Paketet levereras av ups och det är till din dörr , dvs hela vägen.. Du ska ha paketet inom 48 timmar från leverans.

Någon får gärna rätta mig om jag fattat fel..

Det ni ska veta är att det är en väldigt bra fotograf o gott om blått ljuse för att framhäva fotona..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, alla paket från utlandet levereras inte till dörr, men här hamnar det om super express paket eller något, då djur etc. inte får gå till lokala kiosken och vänta...

Detta handlar om express paket.

Vilka paket menar du inte levereras till dörr som skickas med UPS, DHL?

Hälsningar Kjelle

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Givetvis som alla paket från utlandet.

Hälsningar Kjelle

Detta handlar om express paket.

Vilka paket menar du inte levereras till dörr som skickas med UPS, DHL?

Hälsningar Kjelle

Som du skriver det från början Kjelle så får du det att låta som att allt man beställer från utlandet levereras hem till dörren, så är ju självklart inte fallet. Det är endast om du beställer och betalar för expressfrakt eller door-2-door delivery som de kommer hem och lämnar det till dig, i övrigt så går det till det lokala postkontoret och du får ut en avi för upphämtning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det levereras inom 24h med express du bestämmer dagar då du kan ta emot. Du måste finnas hemma för att ta emot paketet alt lämna en fullmakt med kollinr att ups/dhl kan ställa av paketet utan signatur.

Har beställt 10-15ggr och endast en gång har det strulat och då fick jag tillgodo på hela beloppet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Detta handlar om express paket.

Vilka paket menar du inte levereras till dörr som skickas med UPS, DHL?

Hälsningar Kjelle

När jag beställde från WC med ups express för €70 så orkade inte ups köra ut det till mig. Fanns inte förare för mitt område hävdade de.

Så lådan låg i ett hyffsat kallt lager och jag fick kasta mig in i bilen och åka till centrala paketterminalen 3 mil bort. Detta efter att ha suttit 35 minuter i telefonkö för att få reda på vart mitt paket var.

WhiteCorals eller UPS kompenserade mig inte för detta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nacka är ju inte direkt världens avkrok...

Min generella erfarenhet av UPS, DHL och liknande är att det funkar bra med frakt till lokalt ombud, hem till dörren kan det vara lite svajig kvalitet på. Vet dock inget specifikt om levande leveranser.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag beställde från WC med ups express för €70 så orkade inte ups köra ut det till mig. Fanns inte förare för mitt område hävdade de.

Så lådan låg i ett hyffsat kallt lager och jag fick kasta mig in i bilen och åka till centrala paketterminalen 3 mil bort. Detta efter att ha suttit 35 minuter i telefonkö för att få reda på vart mitt paket var.

WhiteCorals eller UPS kompenserade mig inte för detta.

Det var ju djädrigt dåligt.

Då är leveranser till Södra Sverige förmodligen bättre.

Hälsningar Kjelle

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då dem hanterar alla paket på samma sätt. En stero är ju saksamma om dem kommer dagen efter och om det är koraller i paketet bryr dom sig inte i. För min del brukar det fungera kalas bara 3 dagar på australien är inte illa men här tog det roliga slut. Dock stod paketet utan för dörren där det va ca 5+ när jag kom hem sent på natten va det ingen rolig syn stendött. Ringde dagen efter ursinnig dom hade glömt att ringa. Stod inget om att det va levande i paketet. Men till 90% fungerar det kanon bra då jag handlar mycket från kina brukar ta ca 2-3 dagar express. EMS tar ju 2 veckor lite skillnad. ersättningen för dröjesmål är svårt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar lite kan detta ha något med att göra att man ej får skicka levande i sverige utan man har spec tillstånd ? Fraktbolagen har ej utb för levande leveranser

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Pratar vi om samma sak här? Har även jag haft strul med dhl förut men aldrig när det gäller express..

På sändningarna från whitecorals så är det till dörren leverans med kvittens om du inte skrivit fullmakt till dhl/ups.

Om man sen beställer och inte är hemma och tar emot på förutbestämd dag så är det inte fraktbolaget som strulat.

Har testat ringa fraktbolagen och bett att få tid exakt när de kommer. Har då också påpekat att det är levande i paketet och därför brådis. De har aldrig sett det som ett problem när det kommit från annat eu land.

Dock brukar de inte kunna ange exakt tid då deras rutt ser lite olika ut beroende på mängd paket.

Jag har alltid fått mina paket mellan 9-15. Har beställt till en kompis som bor i ett mindre samhälle utanför Västerås och då kom de vid 17. Men de har alltid kommit med paketet på rätt dag.

Enda gången det strulat av de 10-15ggr vi beställt var när tyska dhl glömde paketet på någon tysk terminal. Whitecorals försökte då få tillbaka det men det gick inte så det blev liggandes över helgen innan de fick tillbaka det.

Vad som var dött och vad som överlevt vet jag ej. men Whitecorals tog hela smällen.

Men det är klart att om det fanns någon lokal butik med liknande utbud så skulle jag hellre köpa där :) Men i dagsläget finns väl ingen som är ens i närheten.. :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft mest problem med DHL ffa här i Skåne.

Jag har importerat en del levande material ( växtmaterial) som tullats in ,har inte funkat bra här nere.

Jag brukar alltid försöka ta reda på i förväg hur och vilka vägar försändelsen kommer,

ibland har jag själv fått åka ock hämta grejerna ffa då på Arlanda.

Om sakerna skall tullas in så är det bra att kolla in var förtullningsställena finns tex Göteborg, Arlanda ,Kastrup för då kan man hämta dem där själv .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft mest problem med DHL ffa här i Skåne.

Jag har importerat en del levande material ( växtmaterial) som tullats in ,har inte funkat bra här nere.

Jag brukar alltid försöka ta reda på i förväg hur och vilka vägar försändelsen kommer,

ibland har jag själv fått åka ock hämta grejerna ffa då på Arlanda.

Om sakerna skall tullas in så är det bra att kolla in var förtullningsställena finns tex Göteborg, Arlanda ,Kastrup för då kan man hämta dem där själv .

Men whitecorals ligger i Tyskland som är ett eu land. Då blir det ingen risk för tull.

Whitecorals skickar med EXPRESS garanti till dagen efter och med levande garanti. Tror knappast att de skulle göra det om det skulle strula så ofta som folk här verkar tro. Har varit med och beställt till 4 olika adresser och samma sak varje gång. Klockren leverans.

Det viktiga är vä att vi alla jämför äpplen med äpplen. Express inom eu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...