Gå till innehåll

Lite hjälp med Pseudochromis fridmani


timmpa

Rekommenderade inlägg

köpte ett par som gömmer sej i en sten och vill inte komma ut mer än ett par sekunder då maten kommer fram.

stenen och fisken går i en hink med cirk och värmare...har ingen möjlighet att lägga ner stenen i karet då den inte kan läggas

så den ligger säkert för dom eller andra djur i karet.vill inta att någon kläms om den rasar!

så frågan är nu....kan man sötvatten doppa stenen och hoppas på att dom simmar ur stenen och kan hovas upp??

annars så får dom bo i "husvagnen" tills 375:an är in gången :)

Mvh timmpa

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hihi har försökt sen fredags att vrida och vända och små skakat på stenen....men dom har bestämt sej att bo kvar där :P

i värsta fall får jag riva ner lite av revet så jag kan ställa stenen säkert :)

Måste vara en av dom längsta inkopplingen av fisk jag gjort ;)

/timmpa

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan sötvattendoppa stenen med fiskarna. Det är inte säkert att det får fiskarna att komma ut. Se till att vattnet har bra temp och kasta ner stenen i 15 min och se vad som händer. Fiskarna klarar sig längre än 15 min i sötvatten men om de inte kommit ut då så kan det vara värt att titta på någon annan lösning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja man är lite så där med att doppa stenen i söt vatten....men att hänga stenen i karet va inte en så tokig ide...om man hänger den högt så kanske dom simmar ur och vill till ett lägre läge....ska ta och prova det ja :D

Släng i lite mat samtidigt så dom kommer krypande, plocka upp stenen när dom simmat ut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...