Gå till innehåll

Korallrevet i Södertälje... tomt?


Chum

Rekommenderade inlägg

Detta är ingen kritik, bara en undran... brukar de har ngt hemma? Har varit där 2 ggr och ringt 3 inom loppet av ca 6 mån, men de har aldrig haft ngt hemma mer än lite sten och en och annan clownfisk på sin höjd? Brukar det vara så? Eller tajmar jag dåligt? :smiley3:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja så synd.. de är ju de enda som finns söder om city. En annan butik sa att de är på väg att stänga ned pga för dålig omsättning.. men det ska man nog inte ta för allvarligt på, även om detta inte direkt var en konkurrent.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Tråkig läsning.

Var där i höstas då jag hade vägarna förbi, och det var tomt och barskrapat tyvärr. Verkar som att Roger kastat in handduken och Lasse drar det själv nu. Började min saltvattenskarriär där och har spenderat otaliga timmar både där och på resor dit -bil2-. Om de lägger ner blir det en epok som går i graven tyvärr. Hoppas innerligt att de/han kör vidare!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tråkig läsning.

Var där i höstas då jag hade vägarna förbi, och det var tomt och barskrapat tyvärr. Verkar som att Roger kastat in handduken och Lasse drar det själv nu. Började min saltvattenskarriär där och har spenderat otaliga timmar både där och på resor dit -bil2-. Om de lägger ner blir det en epok som går i graven tyvärr. Hoppas innerligt att de/han kör vidare!

Tror dom har det riktigt tungt

men håller med ...att dom var epokledande för 20 år sedan-bil-

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Mja, jag ansluter mig till misstankarna om att de har det lite tungt. Jag var nyss där och det var som sagt bra utplockat. Det fanns lite LS, som såg väldigt bra ut i mina amatörbetonade ögon, ett par olika sorters clowner, svart/vita och vanliga, någon dvärgkejsare (flame angel), några sandvändare (gobi och salaris), en niger trigger och lite andra fiskar som jag inte kan namnet på. Men det var ju inte mycket. Jag var ute efter några eremiter men det hade han inga så jag köpte några snäckor.

Oavsett är det grymt trist om de lägger ner. Jag ska försöka köpa vad jag kan där. Man man ju be dem ta hem om man vill ha nåt speciellt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Väldigt synd tycker jag. Var där för två år sen och det va inte mycket uppe. Dom hade lite mer i källaren. Men man åker ju tyvär inte till södertälje från stocholm om där inte finns lite att välja bland. När jag var där fanns inte en enda korall. Den ända här på guiden därifrån är väll Nixon som jag har sett så helt lätt kanske det inte är.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Jaha, då gjorde man ett försök igen... Ringde igår, men fick samma besked som jag väntade mig på frågan "Tänkte höra vad ni har inne?". Svaret blev; "Just nu är det väldigt urplockat". Förstår verkligen inte hur de går runt??? I synnerhet som de inte ens har en hemsida? :smiley24: Det är som sagt ingen kritik, mer fråga om besvikelse och frustration över att den enda butiken söder om city verkar gå på någon slags obegriplig sparlåga... :död:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Upplever också att det alltid är "urplockat" då man ringer dit (har åkt dit några gånger men ringer numer då det aldrig funnits något i karen när jag varit där). Är det verkligen "urplockat" eller beställer butiken inte hem något?

Håller med om att det är tråkigt att det inte finns någon saltbutik söder om stan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haha jo Christer, det kan jag nästan hålla med om, på ngt märkligt sätt... :smiley22: Your place is like my second home, som du vet ;) Dessvärre har du/ni inte direkt containerlaster med saltfisk och koraller dock, så man blir ju tvungen att scouta runt. Södertälje är 20 min bort för mig, men poänglöst när det varit tomt alla ggr jag varit där eller ringt. Därav blir det många resor till Bromma minsann ;9

Vore jag miljonär så skulle jag starta upp en renodlad saltbutik (typ Triton) söder om tullarna, tex Kungens Kurva och rekrytera personal från detta excellenta forum.

Det vore; :cool:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vore jag miljonär så skulle jag starta upp en renodlad saltbutik (typ Triton) söder om tullarna, tex Kungens Kurva och rekrytera personal från detta excellenta forum.

Det vore; :cool:

Då får jag hoppas på att du blir miljonär inom en snar framtid :W:.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...