Gå till innehåll

Borra i clownhotell


PeterG

Rekommenderade inlägg

Ja det är nog bra att träna före, läste någonstans om härdade glas i akvarier , undrar om det är så att de här akvarierna

kan vara härdade på något sätt, undrar därför att jag får ett raster i macroobjektivet när jag fotograferar

och jag tror inte det är från kameran ?????

mvh Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har ett minne av att någonstans har läst att just clownhotellen ska vara utav härdat glas. Vet inte om det gäller hela eller om baksidan och botten kanske är vanligt glas.

Hursomhelst efter att ha rivit ur bakre facket ur mitt eget hotell och sett hur det ser ut där, så tror inte att det skulle vara ett altför stort jobb att byta ut baksidan mot vanligt glas ifall det skulle spricka under borrningen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är nästan ett måste att ha kylning vid glas borrning, det beror på hur stort hål du ska borra, är det med hål såg av diamant eller ett mindre borr ?

Jag använder mig av modellera lägger en ring runt ca 1 cm hög och trycker fast sedan fyller du lite vatten så du ser markeringen var du ska ha hålet, när du kommit ner lite fyller du på fult med vatten,, glöm inte att sätta tape på baksidan håller fast biten du borrat ur. Det finns flera demovideo på youtube.

Jag borrade och slipade ur glaset på mitt nano det funkade fint ..

Kenny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...