Gå till innehåll

Hjälp vet ej vad jag gör.


Pasaputte

Rekommenderade inlägg

Hej

Har köpt en Boyou HS60, fylld med saltvatten som det ska.

men min skimmer är konstig koppen fylls med vatten och vet ej hur mycket ska jag öppna ventilerna.

det finns en ventil för luft och en för vatten. jag har testat olika men den fylls med vatten hela tiden,

snälla hjälp med råd hur ska jag göra

post-7293-14468928474982_thumb.jpg

Tack

post-7293-14468928474845_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är meningen att det skall bli vatten i koppen. Detta ska du sen hälla bort i vasken. Vattnet som blir i koppen ser ut som the och har mycket "skit" i sig. Justera så du tömmer max en gång om dagen.

Fast det är väl bättre att justera och tömma efter hur färgen på vattnet i koppen ser ut, jag skummar ganska torrt och färgen är brun/svart. Min kopp behöver jag inte tömma speciellt ofta, fyller den nog på en månad. Detta beror ju på vilken belastning man har i karet och jag har ganska låg belastning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Har köpt en Boyou HS60, fylld med saltvatten som det ska.

men min skimmer är konstig koppen fylls med vatten och vet ej hur mycket ska jag öppna ventilerna.

det finns en ventil för luft och en för vatten. jag har testat olika men den fylls med vatten hela tiden,

snälla hjälp med råd hur ska jag göra

[ATTACH=CONFIG]91530[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91531[/ATTACH]

Tack

Har samma och har luften fullt öppen och kranen för vattenutsläppet halvöppen, har justerat så skummet är halvvägs upp i stigaröret på koppen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Testade en sådan skummare för ett tag sedan och satte på en kran på luftslangen som man kan köpa löst

istället för den som satt på och då blir det mycket lättare att ställa skummet ett tipps bara.Och sedan kan man

köpa en ljuddämpare som finns lös att köpa och sätta på slangen till exempel Biotedmarin har sådana till Aquamedic

skummare om man vill får det lite tystare.

post-7231-14468928476036_thumb.jpg

Ändrat av Conjor
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...