Gå till innehåll

balling spårämne zeovit


akutmottagning

Rekommenderade inlägg

Hej,

en av fördelarna med just zeovit är att du tillsätter spårämnen efter behov istället för att bara dumpa i utan att kunna se vad som gör vad. Självklart kan du köra balling spårämnen men du tappar lite av poängen med zeovit.

Jag kör en 50% dosering på balling produkterna och tillsätter sedan annat efter behov.

Zeostart går utmärkt att köra via doserpump, denna används för att hålla nere nitrat och fosfat ihop med Zeobak (bakterier).

Om du funderar på köra zeovit rekomenderar jag att du läser på zeovit.com som har väldigt bra guider och väldigt bra support för frågor

Edit: Kör du balling spårämnen var försiktig att du inte överdoserar ihop med saker som finns i vissa zeovit produkter du kanske vill köra. Det kan ge väldigt hemska effekter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Menar du att köra dom blå i ballingvätskorna? Det funkar inte.

Däremot kan man köra med Fauna Marines tillsatser i ballingen, men då kan du inte använda dom blåa extra tillsatserna (möjligen något av dom som B-balance, sponge power mm..).

Kör du bara basen i Zeovit så funkar det, (Zeobak, Zeostart och Zeolit).

Finns garanterat någon som har bättre koll på detta.

Men varför inte då använda Fana Marines UltraLith system istället, är i stort sett samma sak som Zeovit?

Jag antar att deras system är anpassat för att köra trace elementen i balling.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

precis mena att köra fms i balling värskorna. kan ju inte vara någon skillnad på dessa spårämne och dom blå magiska sen köra k-b-balance . zeostart zeobak sponge och vitalizer möjligen pohls extra samt amino?

Saken är väl mest det att de blåa flaskorna innehåller mer än bara spårämnen, att hoppa dem helt kommer inte ge samma effekt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

okej ja står i valet o kvalet med zeo eller pellets i nya karet då pellets varigt framgångsrikt för mig men zeo är kanske lite roligare att trixa med :)

Jag har haft hemska erfarenheter med biopellets, men jag vet att många har lyckats bra med dem.

Om jag var du skulle jag låta min tid och diciplin avgöra saken. slarvar du mycket får du samma typ av resultat med båda.

En sak att tillägga är dock att man lär sig sjukt mycket under resan med zeovit om vad som påverkar vad se hur olika spårämnen påverkar ens koraller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...