Gå till innehåll

Tips på ljuskälla på max 50 cm .


Robban

Rekommenderade inlägg

Hej allihopa. Jag behöver tips på belysning för en 100l kub med måtten 50x50xH40.

Det är viktigt för mig att ha en bra ljuskälla så att jag kan nästan välja vilka koraller jag vill. Dock är ju måttet begränsat och armaturen kan inte vara längre än 50 cm. Tips någon?

Mvh Robert

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, det där är G2 serien, den finns inte längre (om du du inte hittar begagnat) - De MaxSpect som finns idag är Mazarra P-serie och Razor 160W samt 120W samt ett par nya modeller i pipeline.

Hej Jesper.

Ja så är det väl, sakta men säkert. Maxspecten där var ju intressant med bra mått. Efter lite snabb googling så finns det ju en armatur på 160 watt led vilket skulle motsvara en HQI 250 watt och är 40 cm lång :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, det där är G2 serien, den finns inte längre (om du du inte hittar begagnat) - De MaxSpect som finns idag är Mazarra P-serie och Razor 160W samt 120W samt ett par nya modeller i pipeline.

Det var tråkigt att höra, och jag antar att inte någon av de nya modellerna passar över 50 cm?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej tyvärr inte, jag har fått indikationer om att produktionen var planerad till April om jag minns rätt, men datumet har flyttats fram några gånger förut.....:)

Men som lott-månglarna säger - plötsligt så händer det!

Ursäkta trådkapning men när triton ändå är på tråden och det ligger nära ämnet: vet ni när maxspect mazarra-x kommer?

http://www.maxspect.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=19&Itemid=20〈=en

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...