Gå till innehåll

1000 medlemmar


admin

Rekommenderade inlägg

  • 7 månader senare...

Ja det är jätte kul att detta skulle/skall upplevas samtidigt

Det blir ju ett snitt på 1 ny medlem varje dag

Var nyss inläggad som Admin på forumet och såg att det skrivits 2500 inlägg på 2 veckor även detta är jätte kul att det skrivs flitigt på forumet

Vi ligger nu i snitt med 1100 besök om dygnet och ni är inne 13minuter med dessa siffor så är det ett bra besökt forum och många som stannar kvar och inte bara loggar in kollar över och sedan ut igen

Tack och åter tack mina kära medlemar

/Admin & Moderator

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett tips.. Det är dessa siffor du skall trycka på nu när du dubblar annonskostnaderna.. ;)

Personligen är jag inte förvånad.. Det är ett grymmt forum och kompetensen är ju unik.. Konstigt att det inte går att få in mer folk snabbare.. För det lär ju finnas mer än 1000 kar i landet..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

så mycket kunskap och erfarenhet samlat på ett trevligt forum är guld värt!

försöker dra mitt strå till stacken... brorsan reggade sig idag, i nästa vecka börjar han fylla upp sitt första saltkar. :)

och igår ringde en gammal bekant och sa, "du.. jag ska skaffa saltvattensakvarium."

2 nya kar på g alltså, det höjer antalet saltvattensakvarium i Leksand med 50% :skrattar:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 månader senare...

får se nu vem det kan bli

2006-12-14 kl 00.03

Ämnen: 9 568,

Inlägg: 111 286,

Medlemmar: 1 999,

Aktiva medlemar på sidan: 949

<!-- forumet skapades --><SCRIPT language=JavaScript1.2 type=text/javascript>/* <![CDATA[ */function setcountup(theyear,themonth,theday){yr=theyear;mo=themonth;da=theday}//////////CONFIGURE THE countup SCRIPT HERE////////////////////STEP 1: Configure the date to count up from, in the format year, month, day://This date should be less than todaysetcountup(2002,02,07)//STEP 2: Configure text to be attached to count upvar displaymessage="sedan Saltvattensguidens Forum skapades!"//STEP 3: Configure the below 5 variables to set the width, height, background color, and text style of the countup areavar countupwidth='95%'var countupheight='20px' //applicable only in NS4var countupbgcolor='alt1'var opentags=''var closetags=''//////////DO NOT EDIT PASS THIS LINE//////////////////var montharray=new Array("Jan","Feb","Mar","Apr","May","Jun","Jul","Aug","Sep","Oct","Nov","Dec")var crosscount=''function start_countup(){if (document.layers)document.countupnsmain.visibility="show"else if (document.all||document.getElementById)crosscount=document.getElementById&&!document.all?document.getElementById("countupie") : countupiecountup()}if (document.all||document.getElementById)document.write('')window.onload=start_countupfunction countup(){var today=new Date()var todayy=today.getYear()if (todayy < 1000)todayy+=1900var todaym=today.getMonth()var todayd=today.getDate()var todayh=today.getHours()var todaymin=today.getMinutes()var todaysec=today.getSeconds()var todaystring=montharray[todaym]+" "+todayd+", "+todayy+" "+todayh+":"+todaymin+":"+todaysecpaststring=montharray[mo-1]+" "+da+", "+yrdd=Date.parse(todaystring)-Date.parse(paststring)dday=Math.floor(dd/(60*60*1000*24)*1)dhour=Math.floor((dd%(60*60*1000*24))/(60*60*1000)*1)dmin=Math.floor(((dd%(60*60*1000*24))%(60*60*1000))/(60*1000)*1)dsec=Math.floor((((dd%(60*60*1000*24))%(60*60*1000))%(60*1000))/1000*1)if (document.layers){document.countupnsmain.document.countupnssub.document.write(opentags+dday+ " days, "+dhour+" hours, "+dmin+" minutes, and "+dsec+" seconds "+displaymessage+closetags)document.countupnsmain.document.countupnssub.document.close()}else if (document.all||document.getElementById)crosscount.innerHTML=opentags+dday+ " dagar, "+dhour+" timmar, "+dmin+" minuter, och "+dsec+" sekunder "+displaymessage+closetagssetTimeout("countup()",1000)}/* ]]> */</SCRIPT>1771 dagar, 0 timmar, 2 minuter, och 40 sekunder sedan Saltvattensguidens Forum skapades!

<!-- end of forumet skapades --><!-- Statestik -->meter.asp?site=S10saltvattensguiden<!-- Copyright ©2000 Site Meter --> <!--WEBBOT bot="HTMLMarkup" Endspan -->besökare sedan start 2002-02-07

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gratullerat, men du måste försök (om du orkar) att lägga in ett register som folk kan söka i. Vi gamla rävar (som jag) tycker det är jobbigt att svara på samma frågor gång på gång på gång.

Ursäkta detta var inte meningen att förmörka framgången utan ett förslag till förbättring.

Det finns ju en utmäkt sökfunktion på forumet, så vill man inte svara så är det ju bara att hänvisa till denna. Det är väldigt svårt att utforma ett register över flera års diskutioner på ett forum. Dessutom är det bra att frågor kommer upp på nytt då det finns ny medlemmar med nya tankar och idèer. Man är på andra sidor där folk får krypa på knäna för att hålla trådar öppna när admin hittar några meningar som skrivits tidigare. Men jag förstår tanken, och det kan vara lite irriterande att se samma fråga varge vecka. Som sagt uppmana till att använda sökfunktionen även om det kan vara krångligare, men lite får man ju lida för sin hobby.

MvH Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

finns redan 'register' med de olika underforumen, 'skummare', 'sjukdomar', 'alger' mm

sedan sökfunktionen som redan nämnts.

Det som däremot skulle kunna utökas är artiklar som kan hänvisas till i olika frågor. Själv håller jag på göra klart en om grundläggande saltvattenskemi som förhoppningsvis kan svara på en del enkla frågor innom det.

Ett annat förslag kan vara en 'FAQ' sida som täcker upp de flesta frågor som återkommer varje vecka.

~Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

finns redan 'register' med de olika underforumen, 'skummare', 'sjukdomar', 'alger' mm

sedan sökfunktionen som redan nämnts.

Det som däremot skulle kunna utökas är artiklar som kan hänvisas till i olika frågor. Själv håller jag på göra klart en om grundläggande saltvattenskemi som förhoppningsvis kan svara på en del enkla frågor innom det.

Ett annat förslag kan vara en 'FAQ' sida som täcker upp de flesta frågor som återkommer varje vecka.

~Henrik

Idén med FAQ gillar jag!!!!! Borde kunna skrivas ihop som en artikel!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm inte illa med så mänga här på forumet, men tyvär är väl inte så många betalande? Jag satt och funderade lite på det å kom fram till att det skulle va skoj om du öppnade en liten shop där man kanske kunde köpa sin egen Saltvattensguiden tröja, algskrapa, flingfoder eller vad som hällst.

Tack för en toppensida

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns ju en utmäkt sökfunktion på forumet, så vill man inte svara så är det ju bara att hänvisa till denna. Det är väldigt svårt att utforma ett register över flera års diskutioner på ett forum. Dessutom är det bra att frågor kommer upp på nytt då det finns ny medlemmar med nya tankar och idèer. Man är på andra sidor där folk får krypa på knäna för att hålla trådar öppna när admin hittar några meningar som skrivits tidigare. Men jag förstår tanken, och det kan vara lite irriterande att se samma fråga varge vecka. Som sagt uppmana till att använda sökfunktionen även om det kan vara krångligare, men lite får man ju lida för sin hobby.

MvH Daniel

det är viktigt att forumet hålls uppdaterat och aktuellt och det kommer det inte vara tillslut om alla hänvisas till sökfunktionen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis!

Jag var med och startade Sällskapet Saltvattensforum i början av 80-talet och kan minnas hur glada vi blev när vi kom upp i 150 medlemmar, det inkluderade hela Norden.

Märks också tydligt i butikerna hur stort intresset är. Utbudet är faktiskt riktigt bra nuförtiden.

Ett utmärkt arbete av er som håller igång sidan!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...
  • 2 år senare...

Ville bara lyfta upp denna tråd och göra er alla medvetna om att vi faktiskt nu är över 1000 aktiva medlemmar. Hobbyn har växt rejält bara det senaste året.

Medlemmar: 3 655, Aktiva medlemmar: 1 079 <!-- forumet skapades -->

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...