Gå till innehåll

Prisvärda osmos?


freddi36

Rekommenderade inlägg

Jag tror att den första Freddi36 länkar till är utrustad med "vattendriven booster pump". (Klumpen med 4-slanganslutningar på)

Jag har aldrig fattat hur en sådan förväntas fungera, jag ser den bara som en källa till internt läckage i loopen, och inte heller fattar jag varför man har 2 anslutningar till slaskvattnet på den där manicken.

Blå=vatten in

Svart=produkt

orange&röd=slaskvatten

För övrigt är den ju kompakt och trevlig, men man är tvungen att använda dyra partikel och kolfilter, istället för billigare varianter man kan hämta hos VVS'aren, eller på Jula... Jag föredrar tveklöst "stora" filterhus av standardtyp så man kan hämta billiga filter i sin omgivning.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att den första Freddi36 länkar till är utrustad med "vattendriven booster pump". (Klumpen med 4-slanganslutningar på)

Jag har aldrig fattat hur en sådan förväntas fungera, jag ser den bara som en källa till internt läckage i loopen, och inte heller fattar jag varför man har 2 anslutningar till slaskvattnet på den där manicken.

Blå=vatten in

Svart=produkt

orange&röd=slaskvatten

För övrigt är den ju kompakt och trevlig, men man är tvungen att använda dyra partikel och kolfilter, istället för billigare varianter man kan hämta hos VVS'aren, eller på Jula... Jag föredrar tveklöst "stora" filterhus av standardtyp så man kan hämta billiga filter i sin omgivning.

B!

Det hade jag inte ens tänkt på..

Men den lilla då? http://www.osmose-billiger.de/Umkehrosmose-Wasserfilter/Mini-Umkehrosmose-Wasserfilter::1.html

190L/dygn räcker gott och väl till mig, och jag behöver inte byta kol och partikelfilter speciellt ofta då jag inte gör så mycket vatten till mina burkar/terrarium. max 30-35L veckan..

400+frakt (100ing) är ju väldigt billigt för en på 190L/dygn..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...