Gå till innehåll

Då var det äntligen dax!!


Gilderon

Rekommenderade inlägg

okej...var och shoppade i Kristianstad idag... blev salt..tester..levande sten och sand :P

Lite jox med att få rätt salthalt men hamnade rätt tillslut och har gjort första försöket till en scape :P

Dimman i karet håller på att lätta efter det att jag lagt i levande sand...

post-6046-14468928815316_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 52
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

ja och ta det för gudsskull det lilla lugna nu, du behöver inga streamer pumpar iaf inte i början. Vill du köpa en lätt korall när det är dags är tex knappar bra, kolla efter fraggar här på guiden för det finns mycket bra. Skaffar du hårda (spser) så sätt dem högt upp bara.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

okaj ja nu är det tålamod som gäller..ska igenom första fasen å får hålla koll på lite värden i karet under tiden...

ja det kommer att bli lätta saker att börja med så jag kan lära mig lite mer efterhand om saltvatten...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser bra ut! Se bara till att du får in en algskrapa/magnet mellan stenarna och rutan. Jag satte själv lite för tight så när korallerna började växa blev det jobbigt att göra rent. Annars gillar jag din scape och nu har du mycket kul framför dig så här i början.

Det som är på förra bilden tycker jag ser ut som nån rörmask, jag hittade också ett par såna på min sten ganska snabbt.

/D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska man ha skummaren avstängd bör det vara dagtid. Nattetid så hjälper den till att lufta akvariet, när inte några fotosyntesprocesser pågår, vilket behåller pH-nivån på en korrekt(are) nivå om jag förstått det hela rätt. Nu är jag också nybörjare, så någon annan bör nog bekräfta detta.

Besväras du av att den låter?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag bytte min skummare i mitt RSM130D mot en Tunze Doc 9002. Den fungerade bra och är betydligt tystare än orginalskummaren. Dock måste man köpa en annan skummarkopp för att kunna stänga locket.

http://www.drakfisken.se/skummare/1345-tunze-nano-doc-9002.html

http://shop.mediabaskets.com/Standard-Upgraded-Cup-Tunze-9002-TNZCUP.htm

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...