Gå till innehåll

Terminatorkrabba...


Chum

Rekommenderade inlägg

Gör de skäl för sitt namn? Fick en gratis häromdagen, och den verkar inte hota ngn annan i revet. Varken fiskar, eremitkrabbor, räkor eller sniglar (hittills?). Däremot är den en jäkel på att gräva och bygga bo under en sten... Blev bara lite nojig att jag kanske borde ha kollat upp den bättre innan den fick flytta in, så man inte vaknar en dag och den styckmördat halva akvariet...

post-6800-14468928750084_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tror namnet kommer av de röda ögonen som terminator hade i den första(?) terminator-filmen. Så på det sättet gör den skäl för sitt namn. Annars är det vad jag vet en välkommen bulldozer i akvariet, om man står ut med den...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Krabbor är ett f***tyg.

Tre stycken (stone crabs? ) följde med den levande stenen jag köpte och var intressanta och nyttiga djur dom första sju-åtta månaderna.

Sen vart dom stora och modiga nog att klippa två putsarräkor, två sexy shrimp och ett antal eremiter itu.

Dom jagas rätt på ganska snabbt nuförtiden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min terminatorkrabba började plötsligen att få en smak för turbosniglar efter 1 års fredlighet, på några nätter hade han ihjäl ett tiotal och högen med snäckskal använde han för att bygga en slags dörr framför sin håla med.. han flyttades ner i sumpen, där han nu rumsterar om..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fredligt och Krabba är två ord som inte hör ihop i samma mening.

Nästan alla krabbor är opportunister, En sekund kan dom vara hur snälla som helst och bara plocka på alger och skräp och i nästa så kan dom slita sönder och gluffsa i sig en levande fisk.

Oftast är det när dom är små som det går bra, men det är när dom väl växer till sig och behöver mer näring för att livnära sig som dom kan förvandlas till en mardrömsmaskin.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...