Gå till innehåll

Svart sand?


Husvagn

Rekommenderade inlägg

Efter lite läsning på andra forum har jag kommit fram till att det nog inte är någon värst bra idé..

Mycket för att det reflekterar ljuset avsevärt sämre än ljus sand, men också för att flera skriver att dom har haft metaller i sin svarta sand vilket har gjort så att sanden fastnar på magnetskrapan och repar rutan..

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte ha mest större fisk..

Har en drake(volaitans) som är väldigt mörk i det bruna, en zebramuräna(gymnomuraena zebra) och en stjärnmuräna i mitt gamla kar som kommer flytta över i det nya.

I korallväg tänkte jag mest ha lättare koraller, mjukisar och någon lps.

Rent estetiskt hade det nog funkat skitbra då det ska vara en väggavdelare i mitt svart-inredda vardagsrum.

Men jag tänker mer praktiskt, typ repor i glaset vill man ju gärna undvika :)

Blev som sagt avskräckt efter ett par utländska forum, men om någon har lite positivare erfarenhet kanske det är ett alternativ ändå!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har provat svart sand, det kan ju bli snyggt beroende på vilken inriktning man kör i burken. Men den verkar sluka mycket ljus för jag upplevde att burken blev väldigt mörk.

Det är precis min uppfattning också, man tröttnar ganska fort och sanden tenderar dessutom att anta kulören av solblekt asfalt - inte så sexigt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...