Gå till innehåll

Magnificas storlek i akvarium?


Chum

Rekommenderade inlägg

Har läst massor om denna anemon sedan ngt år, men kan inte finna några uppgifter på hur stora de brukar bli i akvarium/fångenskap? Det pratas mkt om att de är den näst största sorten i havet och kan bli hela 3 fot (1 meter) i diameter. Men gäller det även i akvarium? I sådana fall torde väl alla som har Magnificas ganska snart behöva göra sig av med dem?

post-6800-14468928796023_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1½ fot säger denna sida... vilket är hela 50 cm ändå... (http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=497+499+631&pcatid=631) men ändå är det så många som har denna? Så jag menar, vad har folk för erfarenhet med åren? Anyone? "Ritteri" som den kallas är galet vacker. Men upp till 50 cm eller mer har ju få plats med...

post-6800-14468928802224_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har en magnifika, haft den några år. Jag matar bara ibland för att den inte ska växa sig för stor. Ibland får den inte mat på flera veckor, men den tar säkert lite smått när jag matar fiskarna. Dessa anemoner fungerar finfint om man sätter dem högst upp på en sten omgiven av vatten och med pumpar som ändrar flöde ibland. Jag har en 400W metalhalogen och tunze streamers på intervall. Om de får förlite ljus eller dålig cirkulation vandrar de iväg. Min är nog 30-40 cm i diameter. Har inte delat sig. Jag undrar om den måste bli 1m i diameter för att dela sig???, har funderat på att öka matningen för att få två exemplar.

peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 11 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...