Gå till innehåll

Vilken typ av Zoanthus är detta?


Gandson

Rekommenderade inlägg

Ja precis, funderade på att beställa dem därifrån!

Men ville först läsa lite om dem innan jag köper, ifall dem skulle va svåra!

Hur kul är det? köper man den så borde man ju få en likadan som på bilden?

vad "riskerar" man att få istället för fruit loops då?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja precis, funderade på att beställa dem därifrån!

Men ville först läsa lite om dem innan jag köper, ifall dem skulle va svåra!

Hur kul är det? köper man den så borde man ju få en likadan som på bilden?

vad "riskerar" man att få istället för fruit loops då?

Har ingen aning. Detta fick jag till svar på frågan om man fick samma sort som på bilden:

"No Dont count on it. So far I have only been lucky to get 2 corals out of 400 maybe that looked like the picture."

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är med osäkerhetman beställer knappar via DO räkna med att den ej ser ut som på bilden. Dock är ju arten samma. Om man betäller andra koraller så får man ju den korall man beställt ias om man läser latinska namnet sedan hur den ser ut är en annan 5a. Lite som på julafton. Dock ruggit bra service. Jag beställde en korall och skrev tydligt att jag bara ville ha blå och blå fanns inte då vart det ingen affär tycker jag är bra. Trisst om det blir som för Peter helt fel om man förväntar sig annat

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, blir isåfall att göra som du sa: "skriva att jag bara vill ha blå och finns inte blå så blir det ingen affär"

MANKS: Några exempel på "wysiwyg" butiker på nätet? Trodde bara att deepocean var det enda "rätta"!

Finns alltså fler?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Förresten, en fråga till!!!

Hur pass giftig är den? (Zoanthus Fruit fruit Loops)

Jag förstår ju att man inte borde slicka på dem, inte för att jag har funderat på det...

Men bör man använda handskar när man hanterar någonting i karet etc?

Hur pass giftig är den och hur kan den påverka en?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man vet inte hur giftiga Zoanthus är. Somliga är mycket giftiga andra inte. Referensförgiftningen som min ögonläkare hade var från en trefärgad Zoanthus.

Zoanthus sociatus har använts som pilgift i krig. Jag använder handskar när jag fraggar. Men jag fraggar inte med kunder i butiken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

använd handskar, jag har fått förgiftning i hoprnhuden i fingret och det vart ingen trevlig upplevelse. Sedan Yodel, de knapparna behöver avservärt mindre ljus men ja inte alls samma sak. jag har beställt knappar från ebay., sjukt fina.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

använd handskar, jag har fått förgiftning i hoprnhuden i fingret och det vart ingen trevlig upplevelse. Sedan Yodel, de knapparna behöver avservärt mindre ljus men ja inte alls samma sak. jag har beställt knappar från ebay., sjukt fina.

Vem skickar till Sverige på Ebay? Jag är också lite intresserad av att beställa men de flesta verkar inte skicka till Sverige

Mvh Sandra

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...