Gå till innehåll

Tunze 9002 vs RSM 130D orginal


Rekommenderade inlägg

Jag har kört med tunzen i drygt ett år och jag har inget att klaga på när det gäller kapaciteten. Det kan vara värt att ta isär den och göra rent varannan månad eller så, då funkar den bättre. Men jag har inte kört orginalskummaren så jag har iofs inget att jämföra med. Men för mig funkar det kanon iaf.

/D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Har kollat nivån och så och testat fram även kollat instruktioner noga. Så jag tror inte det är vattnet, strypning på luften vet jag ej, alla slangar ser ut att vara rätt och tätt.

har stoppat i en två hand stor sten med knappar.

har tömt den på vatten, ej skit, tre ggr idag.

något tips?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min original skummare måste jag köra med strypt luft annars spyr den också upp en massa vatten. Kan inte tunze men visst borde där va nån form av strypning på luftslangen, annars finns det för en tia eller nåt hos akvariehandlare... Det är vad jag skulle testa om du har rätt vattennivå.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om man stryper luftslangen helt ökar vattenytan i skummaren för pumpen pumpar vatten mycket mer effektivt när det inte är någon luft som ger "mottryck" :-) Men jag tror det finns fler faktorer som spelar in om slangen inte är helt stängd utan bara delvis stängd till helt öppen. Så det ovanstående stämmer bara 100% med totalstängd ventil.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min ventil är helt öppen/ mycket öppen och ger bubblor.. Sen vips så är koppen full.

orkar inte med original skummaren då skummaren skrämmer livet ur clownerna plus att den står i sovrummet och

Hur det funkar med tjejen fattar vem som helst :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...