Gå till innehåll

Orginalskummare rsm 130D


Rekommenderade inlägg

Är det vanligt att det läcker bubblor vid koppen på orginalskummaren på rsm 130D eller det är jag som gör nått galet??

post-6046-14468929022227_thumb.jpg

Verkar komma från där koppen sitter fast i själva skummaren..å det är nog oxå detta som gör att det kommer bubblor i returpumparna som hamnar i visningsdelen...nått förslag på ev. åtgärd?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vattennivån på returpumparna är minst halvvägs upp på pumphuset så är nog inte det...

Jo då, men du behöver inte tro på mig...det är lätt att testa.

häll på vatten över pumparna , så ska du se att bubblorna försvinner.

när det gäller skummaren, ....har du kollat luftslangen?

Du har en bubbelfälla mellan skummaren och pumparna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har karet gått in sig?

Hade microbubblor ett par månader men när väl karet göttat till sig och skummaren började prestera så var det inga problems längre.

Lite LS i sumpen under skummare och return kan säkert hjälpa annars att fånga upp lite bubblor om det behövs.

Jag har svårt att tro att de bubblor som läcker ut mellan kopp och skummare lyckas ta sig förbi bubbelfällan och ut i karet, de samlas nog på ytan bara, men man ska aldrig säga aldrig...

Ibland byggdes det upp luft i returpumparna om man haft dem avstängda. Då hjälpte det att rikta munstyckena uppåt ett tag och luften slank ut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...