Gå till innehåll

Marsa alam, here we come!


nijos001

Rekommenderade inlägg

Om en vecka bär det av till Marsa Alam. Det blir fjärde gången till Egypten, men första till MA. Bara frun och jag, ungarna stannar hemma, några bra böcker till solstolen och så snorking!!! Har provat att tubdyka flera gånger och det är en härlig känsla, men jag föredrar faktiskt att vara utan hela konkaronget. Känns friare med bara fenor, cyklop och snorkel. Jag ska ta med Go Pro-kameran och lovar bilder och kanske några filmsnuttar.

Har hört om viken med sköldpaddor. Andra tips?

(Vågar man fråga om det är något man kan plocka med..?)

Vi hörs/Niklas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej

skall ner till jul till marsa alam

har vart nere i röda havet 2 ggr iår och det suger i dyktarmen igen

kommer inte ihåg var vi skall bo men de gränsar till ett natur resarvat där det skall finnas sjökor och sköldpaddor

skall bli kul att höra om vart man skall åka ..........så skall bli kul att höra era omdömmen

jag brukar åka med colona divers......gillar deras säkerhet och personal

michael

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Hemma efter en avkopplande resa till Egypten och isolerade Marsa Alam. Reven utefter kusten är inte så fiskrika men mer färgsprakande och imponerande koraller har jag aldrig sett. Dessutom gott om havssköldpaddor i viken en liten promenad från hotellet

och där mötte vi också ett otroligt fascinerande djur - Dugongen. (Se nästa inlägg. Kan bara lägga in en video i taget)
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dugongen kommer dit och betar ibland och vi hade turen att träffa på honom en eftermiddag. Han hade med sig ett par sugfiskar och två gulrandiga kompisar som åt av det som rördes upp. Efter en stunds betande blev han lekfull och började busa, knuffas och rulla runt på rygg. Helt otrolig upplevelse. Fångade en del av detta på film.

Ska se om jag kan lägga upp lite bilder också...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...