heba Postat 21 april 2013 Postat 21 april 2013 Fann detta på facebook, har valt att kopiera texten då alla inte är med på fb.När skall svenska handlare/leverantörer erbjuda något liknande?Maxspect G2 Exchange Program: Maxspect has come out with a great offer for Maxspect G2 owners. Starting March 26th CoralVue will be offering existing Maxspect G2 customers (USA customers only) the option to exchange their old tired fixture in for a brand new shiny 120w 16k Razor. This is almost unheard of, to offer an exchange program for loyal customers in our industry. Here is how the program works: Each G2-110w or G2-160w entitles to exchange for 1 Razor 120w 16000K Each G2-170w or G2-230w entitles to exchange for 2 Razor 120w 16000K The replacement 120w Razor will be new and have the same 1 year warranty as a new fixture. We expect the exchange program to last 3-6 months since there are several hundred of the G2 fixtures out there and it will take time for those customers to learn of this program. At the end of the exchange program, support for the G2 fixtures will cease so you can encourage owners of them to take advantage of this offer while it lasts. Some components will be available for the G2 to buy but will be left to the owner to do the replacement work and eventually the components will not be available. Needed from customer: Return of Maxspect G2 fixture, power supply and all parts. Customer Name: Phone #: *Address: Email: *Customer must reside within the United States Cost: Direct to the customer $294.99 + shipping (regular retail price is $419.99) Why exchange with the 120w Razor?: Utilizing Cree LED chips, the Razor 120w actually out-performs G2-160w, and a single Razor 120w also has a wider coverage compared to a G2-160w. Please call or email us for details of this great offer. Thanks, Chris Conti VP of Sales CoralVue 985-718-1465 Office 985-607-8655 Mobile 985-781-9081 Fax Chris@coralvue.com Citera
Lasse Postat 21 april 2013 Postat 21 april 2013 Du menar att låta kunderna betala för att importören skall slippa att hålla reservdelar och erbjuda reparationer för en utgående modell? Erbjudandet innebär i praktiken att du får 30 % rabatt (plus returfrakt och frakt) för att skicka in din gamla och få en ny. Man säger att man kommer att sluta att stödja den gamla modellen efter detta "programs" genomförande.MVH Lasse Citera
Guest Postat 21 april 2013 Postat 21 april 2013 Detta är ju ganska vanligt på kina marknaden man byter ut och skiter i dom som kör kvar på det gamla. Men varför skicka in sin ramp som fungerar för att betala för att få en ny. Citera
Bläckfisken Postat 21 april 2013 Postat 21 april 2013 Men varför skicka in sin ramp som fungerar för att betala för att få en ny.för att ersättningsleds inte finns tillgängliga när de befintliga pajar. Kan man lätt sätta annat fabrikat av leds på maxspect G2 ramperna?? Citera
heba Postat 22 april 2013 Författare Postat 22 april 2013 Du menar att låta kunderna betala för att importören skall slippa att hålla reservdelar och erbjuda reparationer för en utgående modell? Erbjudandet innebär i praktiken att du får 30 % rabatt (plus returfrakt och frakt) för att skicka in din gamla och få en ny. Man säger att man kommer att sluta att stödja den gamla modellen efter detta "programs" genomförande.MVH LasseJag ser det snarare som så att eftersom man inte tänker tillhandahålla reservdelar så erbjuder man en ordentlig rabatt då man köper en ny. För ca 2000 kr får du en ny ramp (räknat på en dollar=7 kr).Men visst kan man tycka att man skall tillhandahålla reservdelar och erbjuda reparationer, men som sagt - eftersom man uppenbarligen inte tänker göra det så tycker jag att detta var ett ok erbjudande. Citera
Guest Postat 22 april 2013 Postat 22 april 2013 Man skickar ju in sin gamla man betalat för. Tycker detta hum ja kluven. Liksom är det samma visa då om en tid framåt att man ska skicka in rampen och köpa en ny. Då blir det väldigt dyrt i lägnden att ha dessa ramper och ha tillgång till support och delar. Dyrt support på sikt??? Citera
greger Postat 22 april 2013 Postat 22 april 2013 Jag vill klargöra att detta är ett erbjudande från den amerikanska MaxSpect distributören Coralvue för USA-marknaden och alltså inte gäller SverigeDet finns för närvarande inga liknande planer i vare sig Sverige eller övriga Europa - men om det blir någon ändring är ni här på SVG dom första som får veta Citera
heba Postat 22 april 2013 Författare Postat 22 april 2013 Jag vill klargöra att detta är ett erbjudande från den amerikanska MaxSpect distributören Coralvue för USA-marknaden och alltså inte gäller SverigeDet finns för närvarande inga liknande planer i vare sig Sverige eller övriga Europa - men om det blir någon ändring är ni här på SVG dom första som får veta Trodde (vilket man ju inte ska göra) att det framgick att det inte gällde i Sverige då jag skrev "När skall svenska handlare/leverantörer erbjuda något liknande?", men som du säger Greger så gäller detta i USA. Citera
Guest Postat 22 april 2013 Postat 22 april 2013 Men om dom ska sluta ha support och delat till dom gamla bara i staterna. Låter som en tidsfråga innan detta kommer hit. Citera
greger Postat 22 april 2013 Postat 22 april 2013 Trodde (vilket man ju inte ska göra) att det framgick att det inte gällde i Sverige då jag skrev "När skall svenska handlare/leverantörer erbjuda något liknande?", men som du säger Greger så gäller detta i USA.Jodå - det framgick tydligt i ditt inlägg Citera
greger Postat 22 april 2013 Postat 22 april 2013 Man skickar ju in sin gamla man betalat för. Tycker detta hum ja kluven. Liksom är det samma visa då om en tid framåt att man ska skicka in rampen och köpa en ny. Då blir det väldigt dyrt i lägnden att ha dessa ramper och ha tillgång till support och delar. Dyrt support på sikt???Detta handlar ju naturligtvis om att få kunderna att byta upp sig till nyare modeller! Citera
Guest Postat 22 april 2013 Postat 22 april 2013 Men jag tycker det är ett sniket sätt. att om du ej skickar in din ramp som du betalat dyra pengar för + ger oss mer pengar. annars kommer du inte ha support eller reservdelar till rampen. Hade inte sagt så mycket om man kunde få en ny till reduserat pris 1st/sr nummer på ramp. Lite mer rent spel.Lite svårt att sälja av lagret på ramper om det ej finns support eller delar att få Citera
greger Postat 23 april 2013 Postat 23 april 2013 Men jag tycker det är ett sniket sätt. att om du ej skickar in din ramp som du betalat dyra pengar för + ger oss mer pengar. annars kommer du inte ha support eller reservdelar till rampen. Hade inte sagt så mycket om man kunde få en ny till reduserat pris 1st/sr nummer på ramp. Lite mer rent spel.Lite svårt att sälja av lagret på ramper om det ej finns support eller delar att fåVilket lager?G2 ramperna slutade produceras för mer än ett år sedan..... Citera
Guest Postat 23 april 2013 Postat 23 april 2013 Ok det va så länge sedan. Tänkte om det finns någon som sitter på några ramper. och framtida ramper vet man ju inte om det bli samma visa med. Men nu är vi ju inte där enu. Ser mer en förlänging om detta skulle ske här med. Citera
Piraterna Postat 23 april 2013 Postat 23 april 2013 jag gör det gärna, har 2st 160W och tycker de har varit rätt mycket krångel med dem. (hoppas det börjar gälla sverige snart) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.