Gå till innehåll

Material i ytterfilter aquael nano reef 30.


Freddess

Rekommenderade inlägg

Vad jag kan se är det många som kör nano reef serien. Vad har ni i era ytterfilter som följde med? Där sitter två stora skumpatroner i behållare. Är detta lämpligt eller ska man byta mot något i ena eller båda facken?

Biobollar, aktivkol?

Eller bara låta vara och se vad som ev behövs. Kommer att ha ca trekilo levandesten plus levandegrus.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle köra på LS i mindre bitar. Jag tycker dock att det är mest problem med ytterfilter till saltkar torkade slangar och det käggar ihopa på ett annat sätt mer kompakt klägg. Ha detta i åtanke om du inte skall ha någon annan filter lösning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ett sådant här.

http://www.aquael.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=131&Itemid=320〈=en

Inga slangar men med två kammare. Sitter svarta skumgummi i från början tror jag. En kul grej är att det finns ett utrymme i botten där man kan stoppa in deras lilla UV. Rea på pwss...

kommer ha ca 3 kg levande sten i 30l samt en extra streampump.

@Marina vad är zeo?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja ha ett hangon filter kör lite filtermatta och kol eller makaroner och kol något bit filtermatta som du lätt kan byta för den sätter igen sig ganska fort

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Läste på lite om nano. Tex avråds man från att köra skummare då det tar bort för mycket spårämne i det lilla vattnet. Tydligen var det samma tankar kring aktivtkol. Summa summarum. Kanske man bara skulle ha levandesten toppat med vadd eller en tum bit av den matta som följde med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...