Gå till innehåll

Hjälp med Maxspect Mazarra


gladiator

Rekommenderade inlägg

Jag har precis köpt en Mazarra 2 *60W.

Lyckats få igång belysningen efter program 1 som jag själv har ställt in.

Men saknar en bra instruktionsbok, den jag fick med är på Engelska och väldigt kort/enkel (tycker det saknas info)

Är det någon som kan ha lite tid över att förklara per telefon hur den funkar eller här i tråden.

Fråga 1: Fjärrstyrning, hur funkar det? fjärrkontrollen funkar bara när den är ansluten till ledarna.

Fråga 2: kan man koppla fjärrkontrollen till en dator via kabel/wifi och justera inställningarna på det sättet? (saknar kabel och program isåfall) Ser att det sitter en liten kontakt på ena kortsidan under lock på fjärrkontrollen.

Fråga 3: Grupperna 1-4 på varje panel, vilka ledar är kopplade till vilken grupp.

Börjar med dessa frågor, mycket tacksam för svar!

//Johan Tel 0761025114

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för svaren!

Ska kolla manualen som jag fick länkad i tråden. Synd att fjärren måste sitta inkopplad när man ska programmera denna.

1. Stämmer, ingen fjärr i den bemärkelsen.

2. Tror jag inte

3. Märker du om du dimrar dem manuellt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

fjärren måste alltid vara inkopplad på mazzara p serien.

det e den som styr allt du kan inte bara programmera o sen koppla bort den. fast den kör allt trådlöst och det ska finnas någon lös nät del till den så den inte behöver vara vid akvariet

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...